سرکوب اعتراضات مردمی در تعز با گلوله و باروت +فیلم

سه شنبه 6 مهر 1400 - 10:53

اوضاع مناطق اشغال شده تعز و دیگر استان های جنوب و شرق یمن لحظه به لحظه وخیم تر می شود.

العالم - یمن

شهر تعز شاهد اعتراضات گسترده مردمی همراه با اعتصاب سراسری مغازه ها و خطوط حمل و نقل در اعتراض به حضور اشغالگران و مزدوران آنها و فروپاشی اوضاع اقتصادی و معیشتی ست.

این اعتراضات با گلوله و باروت شبه نظامیان مزدور و بازداشت شهروندان رو به رو شد.

اسامه السامعی، از مدیران اطلاع رسانی در این شهر به شبکه العالم گفت: شهروندان تعز حتی از لقمه نانی محروم هستند. گرانی، ناامنی، فساد مالی و اخلاقی و امنیتی و انواع فسادهای دیگر در این شهر به اوج رسیده است و شهروندان در اعتراض به این اوضاع به خیابان ها ریخته اند در حالیه سران مزدور سرگرم سازش و غارت شهروندان و فروش منابع این کشور به امارات و عربستان هستند.

دیگر استان های اشغال شده جنوب و شرق یمن از جمله عدن، ابین و حضرموت هم به دلیل وخامت اوضاع معیشتی و گرانی و نا امنی و فقدات خدمات ضروری اعم از برق و آب و بهداشت وضعیتی مشابه تعز دارند. این در حالی است که سران مزدور و دولت منصور هادی تا کنون نتوانسته اند راه حلی برای تأمین نظر مردم بیابند.

فضل البرطی، روزنامه نگار یمنی به شبکه العالم گفت: "اعتراضات امروز تعز و دیگر شهرهای اشغال شده، نتیجه طبیعی سیاست ها و رفتارهای متجازوان و مزدوران در برخورد با شهروندان است. مردم فقط به وضعیت موجود اعتراض دارند".

در حالی است که ائتلاف تجاوز و مزدوران آن سرگرم تقسیم منافع و مراکز حیاتی و استراتژیک بین خود هستند، بحران اقتصادی پیوسته شدید و شدیدتر می شود.

پربیننده ترین خبرها