تاکید حماس بر گزینه مقاومت در سالروز انتفاضه الاقصی

تاکید حماس بر گزینه مقاومت در سالروز انتفاضه الاقصی
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 22:33

جنبش حماس در بیست و یکمین سالروز انتفاضه الاقصی بر گزینه مقاومت برای بازگرداندن سرزمین و حفظ مقدسات تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

این جنبش اعلام کرد، تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰ نقطه عطفی در تاریخ ملت فلسطین و مقاومت آنها در برابر دشمن صهیونیستی است؛ انتفاضه باشکوه الاقصی اعتبار مساله فلسطین را که در توافق اسلو از دست رفته بود، بازگرداند و گزینه مقاومت نیز جایگاه خود را در وجدان فلسطینی‌ها بازیافت.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، این انتفاضه زمانی رخ داد که آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی؛ این جنایتکارِ صهیونیست به مسجد مبارکه الاقصی حمله کرد و مردم فلسطین در سراسر آن علیه اشغالگر قیام کردند و نمونه‌ای فوق‌العاده از فداکاری و رستگاری را به نمایش گذاشتند و هزاران نفر از آنها در دفاع از مردم و سرزمین خود در نبردهای افتخار، شهید، مجروح و زندانی شدند و شارون و ارتشش مجبور شدند از غزه و تعدادی از شهرک‌های شمال کرانه باختری عقب نشینی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که اشغالگر در نبرد شمشیر قدس با مقاومتی روبرو شد که بر تعداد نیروها و تجهیزاتش افزوده شده بود. جهان در این نبرد نظاره گر اراده ملت مقاوم بود که قوی‌تر از قدرت اشغالگر بودند و موشک‌های مقاومت استحکامات دشمن و اردوگاه‌های آن را ویران کرد و ملت فلسطین پیروز بیرون آمدند.

حماس اعلام کرد، دشمن صهیونیستی با بهره برداری از پایبندی برخی به آنچه به روند صلح موسوم است در سایه تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ادغام این رژیم در منطقه، همواره نقض‌هایی در حق مردم در قدس و مسجدالاقصی مرتکب می‌شود.

این جنبش در بیانیه خود به رژیم صهیونیستی نسبت به نقض حرمت مقدسات که عاقبت آن حمله‌ای جدید علیه این رژیم خواهد بود، هشدار داد و خواستار بسیج عمومی مردم فلسطین برای حمایت از مسجدالاقصی شد.

حماس اعلام کرد، ملت فلسطین در واکنش به شکست توافق اسلو که سرپوشی رسمی بر تمامی عملیات یهودی سازی، اخراج فلسطینیان، شهرک سازی و نقض حرمت مقدسات است، دست به این انتفاضه زدند.

این جنبش در پایان بیانیه خود تاکید کرد، پیروزی‌های بزرگ مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی که آخرین آن در نبرد شمشیر قدس بود نشان داد که باید هرچه سریعتر راهبردی ملی تدوین کرد که مبتنی بر اتحاد و مقاومت به ویژه مقاومت مسلحانه، رهایی نهایی از توافق شوم اسلو و پایان دادن به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی باشد.

انتفاضه الاقصی ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ آغاز شد و تا پنجم فوریه ۲۰۰۵ ادامه داشت. این انتفاضه با ورود آریل شارون و وزیر دفاع وقت به مسجد الاقصی به همراه ۳۰۰۰ نیروی امنیتی شروع شد و در اثر آن ۴۴۱۲ فلسطینی شهید و چهل و هشت هزار و ۳۲۲ تن زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها