الجزایر، زیردریایی تجسسی رژیم صهیونیستی را فراری داد

الجزایر، زیردریایی تجسسی رژیم صهیونیستی را فراری داد
شنبه 10 مهر 1400 - 12:00

منابع نظامی متخصص در امور نظامی گزارش دادند که یک زیردریایی رژیم صهیونیستی قصد جاسوسی از رزمایش اخیر نیروهای دریای الجزایر را داشته که نیروهای این کشور آن را شناسایی و وادار به فرار می‌کنند.

العالم - آفریقا

برخی منابع متخصص در امور نظامی، به‌تازگی، گزارش دادند که یک زیردریایی صهیونیستی قصد رصد رزمایش اخیر نیروهای نظامی الجزایر را داشته است.

روزنامه «العربی الجدید»، شامگاه جمعه، به نقل از پایگاه خبری «مینا دیفانس» متخصص در امور نظامی گزارش داد که نیروهای دریایی الجزایر در جریان رزمایش دریایی «الردع ۲۰۲۱» (بازدارندگی ۲۰۲۱) که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در سواحل «وهران» در غرب الجزایر برگزار شد، متوجه حضور یک زیردریایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای این کشور شده‌اند.

وبگاه مذکور خبر داد که این زیردریایی صهیونیستی که از نوع «دلفین» بوده، در پنج کیلومتری آب‌های منطقه‌ای الجزایر مستقر شده بوده تا شلیک یک موشک از زیردریایی الجزایری «الثقب الاسود» را رصد و مسیر شلیک و بُرد آن را دنبال کند.

طبق این گزارش، یک زیردریایی الجزایری از نوع «کیلو» زیردریایی صهیونیستی را شناسایی می‌کند و تصمیم تعقیب آن از سوی مقامات نظامی الجزایری اتخاذ می‌شود.

مینا دیفانس در ادامه با اشاره به اینکه در این عملیات از بالگردهای نظامی استفاده شده، نوشت این اقدام باعث شد که زیردریایی صهیونیستی به روی آب بیاید و منطقه را به سرعت ترک کند.

با این حال، منابع رسمی الجزایر هنوز واکنشی به گزارش رسانه‌ها نشان نداده‌اند و آن را رد یا تأیید نکرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات الجزایر اعلام کرده‌اند که مغرب و رژیم صهیونیستی در آتش‌سوزی‌های اخیر این کشور نقش داشته‌اند.

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر خود به کشور مغرب از همگرایی کشور الجزایر و ایران ابراز نگرانی کرد.

لاپید در این خصوص گفت: «ما درباره نقش کشور الجزایر در منطقه نگرانی‌های مشترکی داریم؛ کشوری که به ایران نزدیک‌تر شده و در حال حاضر نیز موج [مخالفتی] علیه پذیرش اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر به راه انداخته است».

رژیم صهیونیستی که اخیرا به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا پیوسته، اخیرا با مخالفت شدید شماری از کشورهای آفریفایی به‌ویژه الجزایر مواجه شده است؛ رسانه‌ها گزارش داده بودند که الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسما آغاز کرده است.

رباط و تل‌آویو سال گذشته با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا عاد‌ی‌سازی روابط خود را اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها