اتمام حجت با دشمنان؛ پیام‌های روشن رزمایش "فاتحان خیبر"

اتمام حجت با دشمنان؛ پیام‌های روشن رزمایش
شنبه 10 مهر 1400 - 19:27

رئیس‌جمهوری آذربایجان از "زمانبندی" رزمایش "فاتحان خیبر" نیروی زمینی ارتش، که روز جمعه در شمال غربی ایران- در مرزهای مشترک با جمهوری آذربایجان- برگزار شد، انتقاد کرد، در حالی‌که فراموش کرده که همین چند روز پیش ارتش کشورش رزمایش مشترکی با ارتش‌های پاکستان و ترکیه در خاک آذربایجان برگزار کرد بدون اینکه ایران نسبت به زمانبندی آن و یا مشارکت ارتش‌های کشورهای دیگر اعتراض کند؛ زیرا ایران این امر را یک امر داخلی کشورها می‌داند.

العالم- کشکول

موضوع قابل توجه این است که "الهام علی‌اف" رئیس‌جمهوری آذربایجان از دلایلی که باعث برگزاری رزمایش ارتش ایران در این زمان خاص شده، سوال کرده است! گویی ایران ملزم است دلایل و اهداف خود از هر رزمایشی را که در خاک خود انجام می‌دهد، به دیگران فاش کند و یا قبل از آن، درباره تاریخ و زمان انجام این رزمایش‌ها برای دیگران شفاف‌سازی کند.

بر کسی پوشیده نیست که رزمایش "فاتحان خیبر" حامل پیامی بسیار مهم برای دوستان و دشمنان ایران است با این مضمون که تحرکات اسرائیل و گروه‌های تکفیری تروریستی که توسط ترکیه از سوریه به مرزهای مشترک با ایران منتقل شدند، قبل از آنکه جرات تعدی به امنیت، منافع و حاکمیت ایران پیدا کنند، تحرکات‌شان توسط ارتش جمهوری اسلامی رصد می‌شود. لذا تعقیب و رصد این گروه‌های تکفیری و تروریستی، که تحت اوامر موساد اسرائیل هستند، در عراق و سوریه و نیز منهدم کردن مخفیگاه‌های آنها که در صد کیلومتری مرزهای ایران واقع هستند، بزرگ‌ترین دلیل بر عزم ایران جهت قطع ایادی اسرائیل و گروه‌های تکفیری تروریستی است.

پشت تمام تلاش‌هایی که برای تغییر نقشه مرزهای ایران و همسایگانش و نیز تلاش‌هایی که برای استفاده از واژگان نژادپرستانه جهت تحریک آذری‌های ایران و نیز دعوت‌های مکرر و علنی برخی نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان و شخصیت‌های و احزاب سیاسی خارج از پارلمان جهت تقسیم ایران صورت می‌گیرد اسرائیل و ترکیه قرار دارند که هدف‌شان نیز محاصره ایران و باج‌گیری از آن است.

نقش ترکیه و اسرائیل در جنگ قره‌باغ به‌ ویژه در مرزهای مشترک با ایران کاملا واضح بود؛ اردوغان در سناریوی سوریه از گروه‌های تکفیری ترک‌تبار برای دستیابی به اهداف نظامی فقط استفاده نکرده بلکه از آنها برای تغییر نژادی بافت جمعیتی مناطق مرزی هم استفاده کرده است اما در مرز با ایران، اردوغان تلاش کرده گروه‌های سلفی را برای تغییر بافت جمعیتی منطقه به خدمت بگیرد.

کسی که اظهارات فتنه‌گرایانه و به دور از هرگونه عرف دیپلماسی و اخلاق اسلامیِ شخصیت‌های سیاسی وابسته به رژیم جمهوری آذربایجان علیه ایران و علیه روابط دوستانه میان دو ملت همسایه را رصد کند، لحظه‌ای شک نمی‌کند که این اظهارات، سفارشی و تماما در راستای خدمت به منافع اسرائیل و علیه منافع جمهوری آذربایجان و ملت مسلمان آن مطرح می‌شود. این تحریک‌های اسرائیل به حدی رسیده که یکی از این بوق‌های اسرائیلی چند روز پیش در گفت‌وگویی با روزنامه "ینی شفق" ترکیه گفت: "ما ایران را از نقضه محو خواهیم کرد، ایران را تقسیم خواهیم کرد و پرچم ترک‌ها را در سرتاسر ایران به اهتزاز خواهیم درآورد"!!

کسانی‌ که وضعیت جمهوری آذربایجان برای‌شان اهمیت دارد، بهتر است پیام‌های رزمایش "فاتحان خیبر" را با دقت بررسی، و مقامات این کشور را تشوق کنند که به اظهارات‌شان که از حنجره صهیونیست‌ها و با توهمات احیای دولت عثمانی مطرح می‌کنند، پایان بدهند. خیلی ساده‌لوحانه است که بگوییم اسرائیل می‌تواند متحد یا دوست آذربایجان شود و همچنین احمقانه است این اعتقاد که ایران در برابر این حجم از توطئه‌ها علیه آن، دست‌بسته بنشیند.

پربیننده ترین خبرها