واکنش الجزائری ها به توهین مکرون

واکنش الجزائری ها به توهین مکرون
يکشنبه 11 مهر 1400 - 14:51

بحران میان الجزائر و فرانسه به دنبال اظهارات تحریک آمیز اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره الجزائر و اشغال این کشور توسط فرانسه شدت یافته به طوری که واکنش مردم و مسوولان الجزایر را برانگیخته است.

العالم داغهای مجازی

به دنبال اظهارات تحریک آمیز اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره الجزائر و اشغال این کشور توسط استعمار فرانسه، الجزائر، محمد عنتر سفیر خود در پاریس را برای رایزنی فرا خواند و رئیس جمهوری الجزائر طی بیانیه ای با قاطعیت هرگونه دخالت در مسائل داخلی کشورش را رد کرد.

روزنامه لوموند فرانسه نیز باانتشار مقاله ای،اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در استقبال از فرزندان نمایندگان طرفهای فعال در جنگ استقلال الجزائر را نقل و در خصوص موجودیت ملت الجزائر پیش از استعمارفرانسه ، تشکیک کرد.

کاربران شبکه های اجتماعی الجزائر نیز در پاسخ به اظهارات مکرون آن را مداخله و توهین به خود دانستند و خواهان اخراج سفیر فرانسه از کشورشان شدند و هشتگ هایی با عنوان # اخراج سفیر فرانسه خواستی مردمی است به راه انداختند.

وحید مریخی کاربر الجزایری گفت: مکرون که آینده سیاسی اش به دلیل ناکامی های پی در پی سیاسی و اقتصادی رو به افول است با این اظهارات در صدد گپ زدن با خبرنگاران و مطرح کردن خود است.

پربیننده ترین خبرها