تاکید جریان صدر عراق بر روابط راهبردی با ائتلاف «هادی العامری»

تاکید جریان صدر عراق بر روابط راهبردی با ائتلاف «هادی العامری»
يکشنبه 11 مهر 1400 - 17:57

جریان صدر عراق بر حفظ روابط راهبردی خود با ائتلاف الفتح عراق تاکید و اعلام کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند به این روابط خدشه وارد کند.

العالم - عراق

«ریاض المسعودی» نماینده جریان صدر عراق در پارلمان، امروز (یک‌شنبه، 3 اکتبر)، بر روابط مستحکم میان این جریان به ریاست «مقتدی الصدر» و ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» تاکید کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، افزود: جریان صدر و ائتلاف الفتح نماینده دو نیروی سیاسی شیعی بزرگ در کشور هستند که اگرچه به همپیمانی و ائتلاف مشترک دست نیافته‌اند اما رابطه میان آن‌ها دارای مشترکات و تفاهم‌های گسترده‌ای است.

المسعودی افزود: تفاهم میان جریان صدر و ائتلاف الفتح راهبردی است و بر همه این امر روشن است زیرا هر دوی آن‌ها برای برقراری ثبات در کشور تلاش می‌کنند. مقصود از استقرار و ثبات، ثباتی امنیتی، سیاسی و اقتصادی است و این‌ها مهمترین عناصر اساسی برای پیشبرد روند سیاسی آینده به شمار می‌روند.

این نماینده جریان صدر عراق تصریح کرد که تفاهم میان این دو طرف همواره از سوی برخی طرف‌ها هدف قرار گرفته تا این توافق‌ها نقش شود اما آن‌ها در این مسیر موفق نشده و نخواهند شد.

این در حالی است که قرار است تا یک هفته آینده و در 10 اکتبر جاری (18 مهرماه) انتخابات زودهنگام پارلمان عراق برگزار شود و پیشتر، برخی منابع رسانه‌ای از مذاکرات نهایی جریان صدر و ائتلاف الفتح و حصول توافقاتی در خصوص برخی مناصب در مرحله آتی به ویژه نخست‌وزیری خبر داده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها