ارتش الجزائر:

ادعای مغرب درباره حضور نیروهای حزب‌الله در الجزائر دروغی بی‌شرمانه است

ادعای مغرب درباره حضور نیروهای حزب‌الله در الجزائر دروغی بی‌شرمانه است
دوشنبه 12 مهر 1400 - 10:17

نشریه رسمی ارتش الجزائر به ادعای مغرب مبنی بر حضور نیروهای وابسته به حزب‌الله در شهر «تندوف» با هدف آموزش نیروهای پولیساریو پاسخ داد و نوشت، نماینده مغرب در روز روشن، با بی‌شرمی دروغ می‌گوید.

العالم - مغرب

نشریه «الجیش» ارتش الجزائر در یادداشتی به عنوان «تهِ دروغ پاره است» به اظهارات دیپلماتیک اخیر مغرب مبنی بر حضور افراد وابسته به حزب‌الله در شهر «تندوف» الجزائر پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، در این مقاله آمده است، اظهارات نماینده و سفیر مغرب در سازمان ملل «عمر زنبیر» مبنی حضور افراد وابسته به حزب‌الله در تندوف برای آموزش نیروهای پولیساریو «دورغی است که به خودی خود آسیبی نمی‌رساند اما شما از وقاحت و جسارت صاحب این دروغ شگفت‌زده می‌شوید. زنبیر جرأت می‌کند در روز روشن، بدون شرم یا حتی احترام به کشورش دروغ بگوید».

در ادامه مقاله مذکور آمده: چرا عمر زنبیر دقیقا آموزش‌دهندگان حزب‌الله را انتخاب کرد؟ چرا او آموزش‌دهندگان کشورهای بزرگ که دارای ارتش‌های قدرتمند و مدرن و نیز نظامیانی که تجربه و مهارت آموزش دیگران را دارند، متهم نکرد؟.

این نشریه الجزائری نوشت: زنبیر می‌خواهد به صهیونیست‌ها بگوید که دشمن شما یعنی حزب‌الله در الجزائر حضور دارد و خطری برای دوست شما یعنی مغرب است. همچنین می‌خواهد به دوستان ما در خلیج (فارس) پیام بفرستد که حزب‌الله دوست و متحد الجزائر است. پیام دیگرش آن است که می‌خواهد به غرب بگوید حزب‌الله که یک سازمان تروریستی معرفی شد در سرزمین الجزائر حضور دارد تا امنیت منطقه را به هم بریزد و به مغرب تعرض کند.

این دومین موضع مشابه الجزائز طی یک ماه گذشته است. کمتر از یک ماه پیش نیز «عمار بلانی» معاون وزیر خارجه الجزایر در امور کشورهای مغرب عربی و صحرای غربی نیز به این ادعاهای مغرب واکنش نشان داده بود.

وی گفت، اظهارات برخی دیپلمات‌های مغربی مبنی بر حضور نیروهای وابسته به حزب‌‌‌الله در تندوف، دورغی بیش نیست.

بلانی در موضع‌گیری تند خود گفت، عمر زنبیر نیز مانند سلف خود استاد بازی کردن با الفاظ و گفتن دورغ‌های شرم‌آور است.

وی ادامه داد: به یاد داریم که مغرب برای قطع روابط دیپلماتیک با کشوری در خارومیانه دنبال بهانه بود بنابراین از برخی شرکای منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای سود برد.

این روزها منابع عربی از تنش نظامی در مرز مشترک الجزائر و مغرب و تهدید الجزائر به تشدید اقدامات علیه رباط خبر می‌دهند

فارس

پربیننده ترین خبرها