آغاز تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات برنامه‌ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر

آغاز تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات برنامه‌ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر
دوشنبه 12 مهر 1400 - 10:26

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: از شنبه ۱۰ مهر ماه، فعالیت‌ بارگذاری سالیانه سوخت جدید و انجام بازرسی‌های فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه بوشهر آغاز شد.

العالم - ایران

سازمان انرژی اتمی از آغاز تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات برنامه‌ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هماهنگی‌ مدیریت شبکه‌ برق کشور از تاریخ شنبه ۱۰ مهر ماه۱۴۰۰، فعالیت‌ بارگذاری سالیانه سوخت جدید و انجام بازرسی‌های فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

براساس اعلام سازمان انرژی اتمی، تعویض سوخت سالیانه و انجام بازرسی‌های فنی​​​​​​ با هدف حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن نیروگاه اتمی بوشهر و افزایش طول عمر مفید تجهیزات منحصر به فرد آن الزامی است.
در این اطلاعیه آمده است: از زمان آغاز بهره‌برداری از این نیروگاه، معادل ۷۸ میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی و از انتشار ۴۳ میلیون تن گازهای آلاینده جلوگیری شده است. عدم تولید گازهای گلخانه‌ای یکی از اصلی‌ترین مزایای نیروگاههای اتمی است و به همین خاطر در سال‌های اخیر توسعه گسترده، احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های اتمی در دستورکار کشورهای پیشرفته و در حال توسعه‌ قرار گرفته است.
گفتنی است، نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید یک هزار مگاوات، از بدو راه‌اندازی تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۱ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز کشور ایفا کرده است. همچنین این نیروگاه در سال‌جاری با تولید مداوم، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار در عبور از پیک تابستانی و اوج مصرف برق در کشور داشته است.
هم اکنون بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان متعهد داخلی در حال انجام بوده و کشور ایران، در زمره کشورهای دارای توانایی بهره‌برداری ازنیروگاه‌های اتمی قرار دارد. عملکرد ایمن و مطمئن این نیروگاه، به صورت مستمر تحت نظارت سازمان‌های نظارتی داخلی و خارجی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمب (IAEA) و اتحادیه جهانی بهره‌برداران هسته‌ای (WANO) است.

پربیننده ترین خبرها