افشاگری "اسناد پاندورا" درباره فساد مالی رئیس‌جمهور آذربایجان؛ علی‌اف به اسرائیل دل خوش نکند!

افشاگری
دوشنبه 12 مهر 1400 - 22:00

کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی اسناد جدیدی، موسوم به "اسناد پاندورا" را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد خانواده "الهام علی‌اف" رئیس‌جمهوری آذربایجان، به‌طور پنهانی و از طریق شرکت‌های خارجی املاکی به ارزش 700 میلیون دلار در لندن خریداری کرده‌اند.

العالم- کشکول

این، افشاگری درباره رسوایی‌های الهام علی‌اف و خانواده‌اش و شرکایش بود و اسرائیل می‌توانست با توجه به نفوذش در رسانه‌های بین‌المللی مانع از انتشار آن شود تا علیف در مضیقه قرار نگیرد؛ رئیس‌جمهوری که درهای کشورش، جمهوری آذربایجان را کاملا بر روی این رژیم باز کرده تا در نظام آموزشی جمهوری آذربایجان نفوذ کند.

علاوه بر این، مراکز جاسوسی اسرائیل همچون سرطان در سرتاسر این کشور مستقر شده و مزدوران موساد در تمام راهروهای نهادهای حکومتی و به‌ویژه در نهادهای نظامی و امنیتی آذربایجان رخنه کرده‌اند.

حقیقت و ماهیت روابط میان جمهوری آذربایجان و اسرائیل و نفوذ این رژیم اشغالگر در تمام ابعاد جامعه آذربایجان بر کسی پوشیده نیست. به نحوی که مسئولان ارشد جمهوری آذربایجان و به‌ویژه علیف به این روابط فخرفروشی می‌کنند و گوشه‌ای از این رابطه در اهتزاز پرچم‌های اسرائیلی در خیابان‌های باکو و شهرهای دیگر آذربایجان بعد از جنگ اخیر با ارمنستان منعکس ساخته است که به خوبی نقش برجسته اسرائیل را در این جنگ نشان می‌دهد به نحوی که اسرائیل در این جنگ مدرن‌ترین تسلیحات خود را به آذربایجان ارسال کرد.

بدیهی است که افشاگری‌های "اسناد پاندورا" درباره رسوایی علی‌اف از چشم اسرائیل پنهان نبوده است، اما به نظر می‌رسد که برای جلوگیری از افشای آن کاری نکرده است.

اسرائیلی‌ها وارد هیچ کشوری نمی‌شوند مگر آنکه در آن فساد و هرج و مرج ایجاد کنند و جمهوری آذربایجان نیز از این امر مستثی نیست . قدر مسلم آن است که اسرائیل درباره زندگی مخفیانه علیف و خانواده‌اش بیشتر از آنچه که از طریق "اسناد پاندورا" منتشر شده، می‌داند؛ چرا که مزدوران موساد در این کشور حضور دارند و بدیهی است که اسرائیل این اطلاعات و افشاگری‌ها را به عنوان اهرم فشار نه تنها علیه علیف بلکه علیه تمام اعضای خانواده او و نزدیکانش استفاده خواهد کرد.

یک حقیقت بسیار ساده از نظر مسئولان در جمهوری آذربایجان پنهان شده است در حالی‌که آنها اجازه می‌دهد مزدوران موساد در آزادی کامل در تمام ارگان‌های دولتی جولان دهند.

حقیقت این است که اسرائیل هرگز جمهوری آذربایجان را به عنوان همپیمان قبول ندارد و تنها همپیمان اسرائیل آمریکا است و از نظر این رژیم، دیگر کشورها از جمله جمهوری آذربایجان صرفا "ابزاری" هستند که برای دستیابی به اهدافش از آنها استفاده می‌کند. حتی حمایت اسرائیل از جمهوری آذربایجان در جنگ علیه ارمنستان از دوستی و دلدادگی‌اش به جمهوری آذربایجان نبوده بلکه هدف، سوء‌استفاده از این کشور در طرح‌های خصمانه‌اش علیه ایران، روسیه و چین است و ذره‌ای توجه به ملت آذربایجان و منافع، آینده و امنیت این کشور نمی‌دهد. اسرائیل به همه چیز صرفا به عنوان "ابزار" می‌نگرد ولی متاسفانه مسئولان در جمهوری آذربایجان به این حقیقت خیلی دیر واقف خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها