کشته شدن 4 شهروند یمنی و زخمی شدن 9 نفر دیگر در حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی

کشته شدن 4 شهروند یمنی و زخمی شدن 9 نفر دیگر در حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 22:40

حمله توپخانه‌ای امروز ارتش عربستان سعودی به مناطق مرزی در استان صعده در شمال یمن امروز نیز از بین غیرنظامیان قربانی گرفت.

العالم - یمن

ائتلاف سعودی امروز چهارشنبه نیز مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داد.

به گزارش المسیره، در حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به یک خودروی حامل شهروندان یمنی در اتوبانی در شهر مرزی شدا در استان صعده در شمال یمن سه نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه الرقو در شهر مرزی منبه نیز به شهادت یک شهروند یمنی و حمله به منطقه آل الشیخ شهر منبه نیز با زخمی شدن دو شهروند یمنی منجر شد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز در 13 نوبت شهر الجوبه در استان مارب و در چهار نوبت شهرهای العبدیه، صرواح و مدغل در این استان را بمباران کرد.

در استان حجه یمن نیز ائتلاف سعودی شهر حرض را بمباران کرد.

منطقه العرج شهر باجل در استان الحدیده نیز امروز دو مرتبه توسط هواپیماهای ائتلاف سعودی بمباران شد.

پارلمان یمن در صنعاء هم دو روز پیش ضمن محکوم کردن تداوم حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی به استان‌های صعده و مارب از جامعه بین الملل خواست برای توقف آن وارد عمل شود.

در بیانیه پارلمان یمن آمده است: ما سکوت جامعه بین الملل، سازمان ملل و شورای امنیت را در قبال تداوم جرایم ائتلاف سعودی در حق کودکان یمن به خصوص در استان‌های صعده و مارب را محکوم می‌کنیم.

پارلمان یمن تصریح کرد: ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم با عمل به مسئولیت و نقش خود، جرایم متجاوزان به یمن را محکوم کرده و برای توفف تجاوز و محاصره علیه یمن و گشایش همه بنادر و فرودگاه‌های آن فشار آورد.

استان‌های شمالی یمن در مرز با جنوب عربستان سعودی از همان زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن هدف حملات زمینی ارتش عربستان سعودی قرار دارد که هزاران قربانسی از بین غیرنظامیان گرفته است.

طی یک ماه اخیر حملات توپخانه‌ای و راکتی ارتش عربستان سعودی به مناطق مرزی استان صعده در شمال یمن افزایش داشته که هر روز با کشته و زخمی شدن چندین غیرنظامی همراه شده است.

پربیننده ترین خبرها