راه اندازی خط اضطراری برای جلوگیری از تعرض به زنان در انگلیس

راه اندازی خط اضطراری برای جلوگیری از تعرض به زنان در انگلیس
شنبه 17 مهر 1400 - 17:16

وزارت کشور و شرکت مخابرات انگلیس در پی آمار نگران کننده تعرض و آزار جنسی زنان در این کشور اقدام به راه‌اندازی خط ویژه‌ای برای ردیابی و محافظت از آنان کرده‌اند.

العالم ـ اروپا

در این طرح سامانه ردیاب گوشی همراه فرد پس از شماره‌گیری یا ارسال پیامک به شماره ۸۸۸ فعال شده و اگر متقاضی طبق زمان مقرر به مقصد نرسید اقوام و دوستان او مطلع می‌شوند.

ایده این طرح را «فیلیپ جنسن» مدیر اجرایی شرکت مخابرات انگلیس مطرح کرده و گفته است از قتل اخیر و تکان‌دهنده دو زن جوان در خیابان‌های پایتخت خشمگین شده است. او قصد دارد تا این طرح را تا کریسمس راه اندازی کند و در اختیار تمام افراد آسیب‌پذیر جامعه قرار دهد.

در این طرح افراد همچنین می‌توانند پلیس را با فشار دادن یک دکمه نسبت به بروز خطر مطلع کنند. رئیس شرکت مخابرات نام اولیه این طرح را «من را تا خانه همراه کن» گذاشته است.

پریتی پتل وزیر کشور انگلیس هم از اجرای این طرح استقبال کرده و گفته که راه اندازی خط ویژه دقیقا از جنس فناوری‌هایی است که باید سریعا راه‌اندازی شود. وی در گفت‌وگو با نشریه دیلی میل افزود که وزارت کشور سرگرم رایزنی با شرکت مخابرات در این زمینه است.

این تحول پس از آن صورت گیرد که ماجرای ربودن، آزار جنسی و قتل سارا اورارد زن جوان انگلیسی توسط افسر پلیس، جامعه این کشور را شوکه و بهت‌زده کرده و موجی از خشم و اعتراض زنان را به همراه داشته است. مدافعان حقوق زنان، پویشی را با عنوان «خیابان‌ها را دوباره از آن خود کنیم» به راه انداخته اند و در نزدیکی محلی که گفته می‌شود خانم اورارد ناپدید شده چندین تجمع برگزار کرده‌اند.

روزنامه گاردین چندی پیش گزارش داد که تقریبا تمام زنان جوان در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و بدتر از آن، اعتماد خود را به حل این معضل از سوی مقامات مسئول از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش، ۹۷ درصد زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و هولناک‌تر آنکه ۸۰ درصد زنان از تمام گروه‌های سنی گفته‌اند که این معضل را در فضای عمومی تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، معضل رسوایی اخلاقی در انگلیس محدود به اداره پلیس این کشور نیست و چندی پیش رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد پارلمان به امری رایج بدل شده است.

این تحقیقات که پس از رسوایی مفاسد اخلاقی ساکنان کاخ وست مینستر، توسط یک حقوقدان انگلیسی منتشر شد، حاکیست که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها