نیوزویک گزارش داد؛

احتمال تداوم مرگ‌ومیر کرونایی در آمریکا به رغم واکسیناسیون

احتمال تداوم مرگ‌ومیر کرونایی در آمریکا به رغم واکسیناسیون
يکشنبه 18 مهر 1400 - 12:48

آنتونی فائوچی عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید به رغم واکسیناسیون بیش از نیمی از جمعیت آمریکا نسبت به کاهش ابتلا و مرگ و میر کرونایی در ماه های سرد پیش رو به شدت ابراز تردید کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک، «دکتر آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید گفت که نسبت به کاهش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در زمستان تردید دارد.

فائوچی در گفت و گویی با نیوزویک گفت: «خوشبختانه، در حال حاضر و در چند هفته گذشته، شاهد کاهش روند ابتلا و بستری شدن در کشور بوده ایم. هرچند میزان مرگ و میر همچنان بالا است».

درحال حاضر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا و روند بستری و مرگ و میر پس از موج اخیر تابستان کاهش یافته است. از روز جمعه، شمار مبتلایان به طور متوسط ‌نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر بوده که کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) نشان می دهد.

فائوچی تاکید کرد: «کاهش شمار مبتلایان و روند نزولی ابتلا در زمستان بستگی زیادی به شرایط مختلف دارد که تحت تاثیر مواردی مانند هوای سرد، انجام کارها در داخل خانه و اقدامات پیشگیرانه است».

کارشناسان بهداشت عمومی آمریکا پیش بینی کرده اند که با افزایش نرخ واکسیناسیون، شدت بیماری همه گیر در اکثر نقاط آمریکا همچنان کاهش می یابد. تاکنون در ایالات متحده بیش از نیمی از کشور یعنی ۵۶.۷ درصد به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و ۶۵.۷ درصد نیز نخستین دز را دریافت کرده اند.

گزارش ها نشان می دهد بیشتر مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ که در ماه های اخیر در آمریکا رخ داده از میان افراد واکسینه نشده بوده است. گفته می شود هنوز نزدیک به ۶۸ میلیون آمریکایی واجد شرایط، واکسینه نشده اند.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) قوانین جدیدی را در مورد واکسن وضع کرد که بر نزدیک به ۱۰۰ میلیون آمریکایی، حدود دو سوم کل نیروی کار در آمریکا، تاثیر می گذارد تا بدین ترتیب مانع بروز موج دیگری از بیماری کووید-۱۹ شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، از نقطه نظر میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا، سال ۲۰۲۱ از ۲۰۲۰ مرگبارتر بوده است. این نقطه عطف تلخ پس از آن رخ داد که جمعه هفته گذشته شمار جانباختگان کرونایی در این کشور از ۷۰۰ هزار نفر عبور کرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴۵ میلیون و ۱۷۹ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۷۳۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها