فرصت یک ماه و نیمه رئیس پارلمان لبنان به دولت میقاتی

فرصت یک ماه و نیمه رئیس پارلمان لبنان به دولت میقاتی
دوشنبه 19 مهر 1400 - 14:44

رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگویی گفت، با توجه به موعد انتخابات پارلمانی لبنان، دولت این کشور به نخست‌وزیری «نجیب میقاتی» تنها یک ماه و نیم فرصت دارد اقداماتی عملی انجام دهد وگرنه شکست می‌خورد.

العالم - لبنان

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت، به اطلاع «نجیب میقاتی» رسانده که باید در اقدامات خود سریع باشد و دولت وی تنها یک ماه و نیم فرصت دارد.

بری در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» تصریح کرد، با آغاز ماه دسامبر، پارلمان لبنان به حالت نیمه تعطیل درمی‌آید اول به خاطر نزدیک بودن زمان انتخابات و دوم به دلیل اینکه نمایندگان به سمت تبلیغات انتخاباتی می‌روند.

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد، در مدت باقی مانده، دولت لبنان باید رایزنی با صندوق بین‌المللی پول را تمام کند یا لااقل گام‌های عملی در این زمینه بردارد و مشکل برق را حل کند وگرنه شکست خواهد خورد.

بری در ادامه از آنچه «سرگرم شدن با انتصاب‌ها و تشکیلات» خواند، انتقاد کرد و گفت، این موضوع در حال حاضر یک مطالبه اساسی نیست، اکنون انتظار می‌رود مشکل برق حل شود، برقی که قطع شده و اگر ارتش از ذخیره راهبردی خود نمی‌بخشید امروز لبنان در خاموشی کامل بود.

وی در خصوص اختلافات در موعد انتخابات پارلمانی لبنان که قرار است در بهار آینده برگزار شود، گفت:قانون اساسی این حق را به ما می‌دهد که انتخابات در هر موعدی در طول دو ماه مانده به پایان دوره مجلس برگزار کنیم، ما ۲۷ مارس را ترجیح دادیم تا برگزاری انتخابات و تبلیغات در این خصوص به ماه مبارک رمضان نخورد. اگر تاریخ هشت می را انتخاب می‌کردیم نامزدها برای تبلیغات و سخنرانی و غیره به سختی می‌افتادند.

بری تأکید کرد، دوره مجلس فعلی تمدید نخواهد شد و انتخابات پارلمانی بدون شک برگزار خواهد شد.

اخیرا منابع مطلع گفتند، ولی‌عهد سعودی به وزرای خارجه آمریکا و فرانسه گفته است، تا زمانی که حزب‌الله لبنان در قدرت است، ریاض موضع سختگیرانه خود علیه بیروت را ادامه می‌دهد و به لبنان کمکی نخواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها