گزارش میدانی خبرنگار العالم؛

شدت گرفتن درگیری ها در جنوب مأرب؛ ارتش یمن به پیشروی خود ادامه می دهند

شدت گرفتن درگیری ها در جنوب مأرب؛ ارتش یمن به پیشروی خود ادامه می دهند
سه شنبه 20 مهر 1400 - 14:06

پیشروی ارتش دولت نجات ملی یمن در جنوب استان مأرب همچنان ادامه دارد، درگیری ها در این منطقه شدت گرفته است و حلقه محاصره عناصر تکفیری تنگتر شده است.

العالم - یمن

العالم به نقل از منابع میدانی؛ ارتش یمن موفق به کنترل چندین منطقه در شهرستان الجوبه شد و پیشروی خود را در این منطقه به سمت مرکز این شهرستان، شهر «الجدید» ادامه می دهند، مناطق الروضة والقاهر در همین شهرستان آزاد شدند.

حملات ارتش یمن خسارات و تلفات بسیاری را به متجاوزین وارد کرده است، شماری از مزدوران دشمن از جمله فرمانده‌هان آنها در این نبردها به هلاکت رسیدند.

در شهر العبدية، نیروهای یمنی مناطق خرفان و الحجلة را تحت کنترل خود درآوردند و حلقه محاصره مزدوران را در مرکز این شهر تنگ‌تر کردند، در این درگیری‌ها ده‌ها مزدور از جمله رهبر جبهه موسوم به عبدیه، "ناصر احمد السعیدی" از فرماندهان تکفیری و شماری از رهبران گروه تروریستی القاعده به هلاکت رسیدند.

همچنین در یک ابتکار بشردوستانه، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کردند که به مزدوران زخمی محاصره شده در شهر العبدية اجازه داده شده است که این منطقه را برای درمان در استان‌های صنعا و ضمار ترک کنند.

حملات هوایی سعودی به العبدية

متجاوزان سعودی در 24 ساعت گذشته بیش از 50 حمله به شهر العبدية انجام دادند، هدف از این حملات افزایش روحیه عناصر تکفیری و جلوگیری از پیشرفت ارتش و کمیته های مردمی را بگیرد،

این حملات خسارات زیادی به خانه ها، مزارع و تأسیسات عمومی و خصوصی شهروندان وارد کرد و باعث آواره شدن ده ها خانواده از خانه های آنها شد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن قرار است در یک نشست خبری جزئیات پیشروی های ارتی یمن را اعلام کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها