روسیه: مذاکرات با آمریکا بی‌نتیجه بود/ خطر بدتر شدن روابط وجود دارد

روسیه: مذاکرات با آمریکا بی‌نتیجه بود/ خطر بدتر شدن روابط وجود دارد
سه شنبه 20 مهر 1400 - 18:52

معاون وزیر خارجه روسیه پس از گفت‌وگوهای امروز خود با «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا گفت که دو طرف پیشرفت چشمگیری در خصوص جدال بر سر عملکرد سفارتخانه‌های خود نداشتند و خطر بدتر شدن روابط دو کشور وجود دارد.

العالم - اروپا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت مسکو و واشنگتن در مذاکرات روز سه‌شنبه در مسکو پیشرفت چشمگیری در خصوص جدال بر سر عملکرد سفارتخانه‌های خود نداشتند و خطر بدتر شدن روابط دو کشور وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در شرایطی که روابط دو کشور در پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد قرار دارد، مسکو و واشنگتن بر سر فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک خود، از جمله تعداد دیپلمات‌هایی که می‌توانند به پایتخت‌های یکدیگر بفرستند، اختلاف‌نظر دارند.

خبرگزاری «اینترفاکس» به نقل از ریابکوف پس از مذاکرات وی با «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا که ۹۰ دقیقه به طول انجامید، اعلام کرد: نمی‌توانم بگویم که ما پیشرفت بزرگی داشته‌ایم. خطر تشدید تنش‌ها وجود دارد.

به گزارش رویترز، هنوز واکنشی در این خصوص از سوی طرف آمریکایی گزارش نشده است.

هفته گذشته وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پیشنهاد کنگره آمریکا برای اخراج ۳۰۰ دیپلمات روس از ایالات متحده در صورت اجرایی شدن منجر به تعطیلی نهادهای دیپلماتیک آمریکا در روسیه می‌شود.

ریابکوف گفت: گفت‌وگو با نولاند صریح و مفید بود، اما مواضع دو طرف همچنان در تضاد است.

وی افزود مسکو مسدود شدن کار نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه و آمریکا را رد نمی‌کند، اما مایل است از چنین سناریویی اجتناب کند.

این دیپلمات ارشد روس بدون تعیین تاریخ گفت که دو طرف رایزنی‌های جدیدی را برای حل این مسئله در خصوص روادیدها و دیپلمات‌ها انجام خواهند داد.

سفر نفر سوم وزارت خارجه آمریکا به روسیه در شرایطی صورت گرفته که روابط دو کشور بر سر بسیاری از مسائل دیگر از جمله حملات سایبری که ادعا می‌شود روسیه علیه اهداف آمریکا انجام داده و زندانی شدن «الکسی ناوالنی» مخالف غربگرای مسکو به شدت تیره است.

پربیننده ترین خبرها