گزارش العالم از رزمایش "مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰"؛

آزمایش موفق سیستم های جدید دفاع هوایی بومی، برای اولین بار درکشور+ ویدیو

چهارشنبه 21 مهر 1400 - 12:41

ایران سامانه های بومی پدافندی را در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، با موفقیت آزمایش کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی "مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰"، بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای ارتش ، با هدف بالا بردن سطح آمادگی رزمی و آزمایش سیستم های دفاع هوایی بومی ادامه دارد.

نیروهای شرکت کننده در این رزمایش، در روز دوم و آخرین روز برگزاری رزمایش پدافند هوایی "مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰" ، دو سیستم موشکی پدافند هوایی را آزمایش کردند. در این رزمایش سیستم های بومی "جوشن و "خاتم" برای اولین بار آزمایش شدند.

در این رزمایش سامانه‌های پدافند هوایی بومی «جوشن و خاتم» اهداف فرضی متخاصم که قصد نفوذ به منطقه رزمایش را داشتند در ارتفاع پست منهدم کردند.

ویژگی منحصر به فرد رزمایش "مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰"

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در گفتگو با خبرنگار العالم بیان داشت:" از ویژگی های منحصر به فرد این رزمایش، قراردادن همه سکوهای پدافند هوایی تحت پوشش شبکه ای یکپارچه است. نکته دیگر اینکه با وجود همه تاکتیک های استفاده شده و تهدیدهای کنونی دشمن، ساخت داخل تجهیزات متوقف نشدند. همه سامانه های بومی ثابت کردند که قادر به مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی و دفاع از آسمان کشور هستند".

سامانه های پدافندی «مجید» نیروی پدافند هوایی ارتش و «دزفول» نیروی هوافضای سپاه نیز با موفقیت اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی را منهدم کردند.

رادار بومی «قدس» نیروی هوافضای سپاه نیز در این رزمایش برای نخستین بار عملیاتی شد. این رادار قابلیت رصد اهداف در برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر و ارتفاع بیش از ۹۰ هزار پا را دارد.

دشمن دیگر به تجاوز علیه حریم هوایی امن ایران اسلامی فکر نمی کند

درهمین خصوص امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به خبرنگار العالم گفت:" ما به تمام اهداف موردنظر این رزمایش دست یافتیم. بدون شک دشمن این رزمایش را مشاهده کرده و از دامنه قدرت ما در زمینه دفاع هوایی آگاه شده و دیگر به تجاوز علیه حریم هوایی امن ایران اسلامی فکر نمی کند".

دراین رزمایش، سامانه "صیاد" سپاه پاسداران و سامانه "تلاش" ارتش جمهوری اسلامی در این رزمایش توانستند اهداف متخاصم را در ارتفاع پست تعقیب و نابود کنند.

پربیننده ترین خبرها