ماجرای"خانه‌های ابراهیمی"؛ سناریوی خطرناک آمریکا علیه ملت یمن

ماجرای
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 16:33

هر روزی که می‌گذرد، ابعاد جدیدتری از نقشه ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی-سعودی-اماراتی آشکار می‌شود، نقشه ای که از 7 سال پیش با حمله متجاوزانه علیه مردم یمن طراحی شد، با محاصره و قحطی ادامه یافت و به "خانه‌های ابراهیمی" ختم شد.

العالم- کشکول

اگرچه همه جنبه های نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این نقشه صرفاً با بودجه عربستان و امارات جلو می رود، اما جنبه های پیچیده تر آن از سوی آمریکا و "اسرائیل" طراحی شده است.

عربستان و امارات با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی وظیفه خود را در این نقشه انجام دادند که شامل ویرانی یمن و زیرساخت های آن، محاصره یمنی ها تا درجه قحطی زدگی و غرق کردن این مردم در سیل بیماری و اپیدمی بود. اما وقتی در به زانو درآوردن مردم یمن و سوق دادن آنها به عادی سازی با رژیم صهیونیستی ناکام ماندند، به نقشه دیگری متوسل شدند که آن نیز حاصل توطئه های آمریکا و "اسرائیل" بوده و همانا "نابودی کرامت انسانی یمنی ها" است.

توطئه "نابودی کرامت انسانی یمنی ها" توطئه ای پلید و بسیار خطرناک است که سفارت آمریکا در یمن از برخی جوانب آن پرده برداشت. این سفارت با شعار آشنا کردن جوانان یمن با ادیان و اعتقادات دیگر، از هر دو جنس زن و مرد دعوت کرد که در خانه‌هایی موسوم به «خانه‌های ابراهیمی» با یکدیگر زندگی کنند تا اینگونه اعتقادات دینی آنها را طی زندگی روزمره مورد بررسی قرار دهد.

موضوع قابل توجه این است که در این اطلاعیه سفارت آمریکا، به اماکنی که دختران و پسران جوان یمنی در آن زندگی خواهند کرد، "خانه‌های ابراهیمی" گفته است؛ عنوانی که به نظر می‌رسد شبیه توافقنامه‌های "عادی‌سازی ابراهیم" است که امارات و بحرین با رژیم اشغالگر به امضا رساندند.

سفارت آمریکا در اطلاعیه خود تأکید کرده به جوانان از ادیان مختلف کمک هزینه می‌دهد تا در خانه‌هایی موسوم به "خانه‌های ابراهیمی" با یکدیگر زندگی کنند.

شناخت اهداف آمریکا از این فراخوان خبیثانه، که در ظاهر دعوت به آشنایی و همزیستی و در باطن اضمحلال و فسق و فجور است، نیاز به تامل و بررسی ندارد؛ زیرا هدف نهایی آن رویگردانی از اسلام و ترویج عادی‌سازی است. در حالی‌که ملت یمن طی 7 سال جنگ ائتلاف سعودی، توانایی‌های فوق‌العاده خود را در به چالش کشیدن بحران‌های انسانی، از جمله قتل، محاصره، قحطی و ویرانی ثابت کرده‌ است.

یمنی ها که طی 7 سال جنگ محالات‌ را به چالش کشیده، می‌تواند همچنین این "خانه‌های ابراهیمی" و طرح‌ها و عوامل پشت این سناریوهای خطرناک را به چالش بکشد. در میان ملت‌های عربی، ملت یمن بیشترین وفاداری را به قضیه فلسطین نشان داده‌ و در هر مناسبتی بر تعهدشان به این قضیه تأکید و با هرگونه عادی‌سازی مخالفت کرده است.

پربیننده ترین خبرها