مقابله با تهدیدات پرحجم با استفاده از هوش مصنوعی در رزمایش آسمان ولایت

مقابله با تهدیدات پرحجم با استفاده از هوش مصنوعی در رزمایش آسمان ولایت
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 16:17

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه به استفاده از مراکز کنترل و فرماندهی هوشمند در رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت برای نخستین بار خبر داد و گفت: با استفاده از تولیدات بومی می‌توانیم به هرگونه تجاوز به مرزهای پرگهر ایران اسلامی پاسخی دندان شکن بدهیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۱۴۰۰، سردار سرتیپ پاسدار رضا شبان در حاشیه این رزمایش گفت: بحمدالله در این رزمایش بر اساس اهدافی از قبل تعیین شده از جمله کشف، شناسایی، ردگیری و مقابله با اهداف، موفقیت لازم کسب شد.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه افزود: رزمایش‌ها برای تمرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بومی و خلاقانه نیروهای نظامی و احصا نقاط قوت و ضعف است که در این رزمایش به خوبی این هدف به دست آمد.

وی ادامه داد: همچنین ما در این رزمایش توانستیم برای اولین بار بخشی از سامانه‌های بومی خودمان را مانند سامانه راداری قدس و سامانه بومی ضد کروز دزفول را در مدار عملیاتی مورد استفاده قرار دهیم.

سرتیپ شبان تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که در این رزمایش برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت و در مقابله با تهدیدات همه جانبه و پر حجم بعنوان یک دستیار و تصمیم‌یار بسیار قوی، کمک حال رزمندگان پدافند هوایی در اداره و مدیریت صحیح و به موقع مقابله با تهدیدات است.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: با استفاده از این سامانه که برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفت، توانستیم با تهدیدات بسیار پرحجم در کنار دانش و تجربیات ارزشمند افسران جوان پدافند هوایی مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: ما امروز هیچ سامانه‌ای که از خارج تهیه شده باشد را استفاده نکردیم و با تولیدات بومی داخلی‌مان مبتنی بر آخرین فناوری‌های روز دنیا می‌توانیم بعنوان یک سرباز به ملت شریف ایران اسلامی قول دهیم که پاسخ محکم و دندان‌شکنی را به هرگونه تجاوز به مرزهای پرگهر ایران اسلامی بدهیم.

سردار شبان با تاکید بر اینکه در این رزمایش مقابله با اهداف پرحجم، همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه و در محیط جنگ الکترونیک با سناریوهای بسیار سختگیرانه و پیچیده در دستور کارمان قرار داشت، گفت: مقابله با اهداف دورایستا و اهداف پرسه‌زن بر اساس آخرین برآوردهای اطلاعاتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این رزمایش بود.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: با استفاده از سامانه‌های بومی و دستاوردهای داخلی تاکنون توانستیم در مقابله با اهداف پرحجم و همه جانبه عملکرد موفقی داشته باشیم و به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش برسیم.

پربیننده ترین خبرها