جعجع؛ بوق رسانه های صهیونیستی در جنایت عین الرمانه

جعجع؛ بوق رسانه های صهیونیستی در جنایت عین الرمانه
جمعه 23 مهر 1400 - 09:18

از بامداد امروز در حال بررسی پایگاه‌های صهیونیستی و دیدگاه آنان به حادثه منطقه الشیاح و عین الرمانه و تیراندازی تک تیراندازان به تظاهرکنندگان هستم  و دریافتم سمیر جعجع؛ بوق شبکه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل است که مستقیما به کشتار تشویق می کند.

العالمتحلیل روز

عجیب اینکه رسانه های صهیونیستی و برخی از رسانه های عربی مورد حمایت عربستان در وارونه جلوه دادن واقعیت و توصیف خبیثانه حادثه با یکدیگر هم آوا شده اند، رسانه های اسرائیلی روی خون لبنانی ها پایکوبی می کنند و بیشتر شادی آنها نیز به خاطر سخنان سمیر جعجع است که به کشتار فرا می خواند.

این رسانه ها در بین نوشته های خود، فرمانده نیروهای لبنانی را فرمانده الهام بخشی نشان می دهند که از مسیحی ها دفاع می کند و حتی فراتر، گویی این مرد به گفته رسانه های اسرائیلی با تسلط حزب الله بر دولت لبنان مبارزه می کند، اما بیانیه حزب الله و جنبش امل مبنی بر درخواست از لبنانی ها برای خودداری از فتنه و طائفی گری و درگیری های داخلی، بیش از پیش اسرائیلی ها را برانگیخت.

در تل آویو نیز از شدت شادی دست بر هم می مالند و تصور می کنند تیراندازی عین الرمانیه سرآغاز جنگ داخلی بعدی است که شعله اش درست در همان منطقه ای روشن شده که جنگ اول داخلی شروع شده بود، آنان آرزو دارند آشوب شود و فتیله این انفجار پایین کشیده نشود زیرا فرصتی برایشان فراهم شده تا نیروهای مقاومت لبنان به یک بحران جدید و درگیری طائفی گری بی سرانجامی وارد شده است.

از دهه ها پیش، رژیم اشغالگر صهیونیستی بر ساز ناساز طائفی گیری و بحرانی بودن وضعیت مسیحی ها می نوازد و مسیحیان لبنان را مستضعفینی توصیف می کند که هیچ یاوری ندارند و مورد ستم واقع شده اند و همیشه نیز به جعجع اشاره می کنند تا شاهد مثال بارز تبلیغات تل آویو باشد.

اما مشکل این است که جریان دیگر مسیحی که مخالف با هرگونه حاکمیت غربی بوده و پایبند به مقاومت است و درگیری اصلی را درگیری با اشغالگر می داند و معتقد است اختلافات داخلی لبنان میان برادران است و اختلاف با دشمنان نیست؛ به چشم رسانه های اسرائیلی نمی آید.

در تل اویو فقط سمیر جعجع را مسیحی می دانند و تلاش می کنند وی را حامی مسیحیان و صاحب ید بیضا بدانند که دنبال آزاد کردن مسیحیان از یوغ ستم دیگران است.

تاریخ معاصر بدون هیچ گونه شکی ثابت می کند اشغالگران صهیونیستی به دنبال جنگ داخلی در لبنان هستند جنگی که خون شیعیان و سنی ها با مسیحیان و درزی ها در هم بیامیزد و لبنان را سست و ضعیف و تجزیه کند و حاکمیت و قداستش زیر پای طمعکاران و سلطه جویان لگد مال شود.

پربیننده ترین خبرها