اردوغان: درگیریهای ما در سوریه متفاوت خواهد بود

اردوغان: درگیریهای ما در سوریه متفاوت خواهد بود
جمعه 23 مهر 1400 - 22:13

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه عصر جمعه درخصوص موضع کشورش در سوریه گفت: نبرد ما در سوریه در مرحله آینده به صورت متقاومت‌تر ادامه خواهد یافت.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان افزود در مرحله آینده ما وارد انواع مختلف درگیری‌های لازم علیه گروه‌های تروریستی [پ.ک.ک] و نیروهای تحت حمایت آمریکا و همچنین علیه ارتش دولتی [سوریه] خواهیم شد و در این مسأله عزم ما کاملا جدی است.

سخنان اردوغان درحالی مطرح می‌شود که ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

اردوغان در خصوص قرارداد گازی با آذربایجان که دیروز پنجشنبه منعقد شد، گفت که این قرارداد در چارچوب نیاز ترکیه به انرژی بسته شده است.

وی درباره تحولات افغانستان نیز گفت که در سفر هیأت طالبان به ترکیه، موضوع کمک‌های بشردوستانه و مرحله آینده در این کشور مطرح شده است.

رییس جمهوری ترکیه بار دیگر گفت: انواع حمایت‌ها را از ملت افغانستان در این خصوص انجام خواهیم داد.

اردوغان افزود: ترکیه پیشتر مسؤول راه‌اندازی فرودگاه کابل بود و اگر تماس‌ها [با طالبان] به توافق منجر شود، آنکارا بار دیگربا کمک قطر و مدیریت محلی در افغانستان می‌تواند این مأموریت را برعهده بگیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها