آیا همزمانی حمله صهیونیست‌ها به سوریه و حوادث لبنان تصادفی است؟

آیا همزمانی حمله صهیونیست‌ها به سوریه و حوادث لبنان تصادفی است؟
جمعه 23 مهر 1400 - 23:02

رژیم صهیونیستی در کمتر از یک هفته دو بار به تدمر زمانی که دو هواپیمای غیر نظامی در آسمان بودند حمله کرد و همین مساله موجب شد سوریه نتواند برای هدف قرار دادن موشک ها از ضد هوایی خود استفاده کند.

العالم - درگوشی

این حمله اسرائیل این بار مستقیم و برای تلفات جانی بوده یک روز بعد نیز در لبنان کمین کشتاری برای تظاهرکنندگان لبنانی به منظور سوق دادن کشور به جنگی داخلی نصب می شود. که همه این اقدامات به دنبال ناکامی اسرائیل در برابر موضع آمریکا نسبت به مذاکرات هسته ای است بنابراین آیا می تواند همه این حوادث تصادفی باشد؟

بامداد پنجشنبه متجاوزان اسرائیلی مستقیما به مرکر تجمع جوانان ارتش سوریه و هم پیمانانش در تدمر؛ محل تصمیم گیری و برنامه ریزی برای از بین بردن گروه تروریستی داعش در البادیه سوریه است، حمله کردند. چند ساعت بعد اتاق عملیات هم پیمانان سوریه در پاسخ به این حمله بیانیه ای صادر کرده و تاکید کرد واکنش سختی به این حمله نشان خواهد داد.

طبعا رژیم صهیونیستی باید این تهدیدات را جدی بگیرد زیرا حمله اش این بار پیام مهمی داشت مبنی بر اینکه التنف محل عبور جنگنده های اسرائیلی از فراز اردن برای هدف قرار دادن سوریه خواهد بود و اگر روابط دمشق و عمان از سر گرفته شود دشمن اسرائیلی می خواهد از یک سو برای اعمال فشار بر امنیت و ثبات سوریه ، این کشور را در مرکز هدف گیری خود باقی نگاهدارد و از سوی دیگر از بی توجهی واشنگتن به فشارهایش برای عدم بازگشت به توافق هسته ای ایران بسیار خشمگین است و شاید بدین ترتیب می خواهد بر مذاکرات وین تاثیر بگذارد.

اما مهمتر از آن و این، همزمانی حملات اسرائیل با کمینی است که در لبنان برای تظاهرکنندگان مسالمت جو بیروت و معترض به هدف قرار دادن مقاومت اسلامی لبنان از سوی قاضی مسئول پرونده انفجار بندر بیروت و شلیک مستقیم تک تیراندازها به سر آنان برای کشتن آنان و تبلیغ رسانه ای اسرائیل درباره پیروزی رهبر حزب القوات اللبنانیه بر حزب الله و درنتیجه دعوت برای برپایی جنگی داخلی در لبنان بود.

اقدامات سریع رژیم صهیونیستی و امریکا در سطوح مختلف دارای تاثیرات خطرناکی است ابتدا تلاش برای برافروزی جنگی داخلی در لبنان، باقی نگاه داشتن سوریه در معرض حملات، مشکل تراشی میان جمهوری اسلامی ایران و همسایگانش و اعمال فشار بر جنبشهای مقاومت عراق، برپایی جنگ داخلی در افغانستان با تغذیه داعش ،سوق دادن حاکمان عرب برای شتاب در عادی سازی با رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن مقاومت فلسطین همه اینها در سایه محاصره اقتصادی شدید کشورهای محور مقاومت و بیانگر این است که آمریکا در صدد خروج از منطقه است اما پیش از آن می خواهد یا آن را تخریب کند یا جنگ های داخلی در آن شعله ور کند یا کشورها را به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی وادار کرده باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها