آمریکا حمله به مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرد

آمریکا حمله به مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرد
شنبه 24 مهر 1400 - 07:48

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حمله روز جمعه به مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرد.

العالم ـ آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با انتشار توییتی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان حق زندگی و عبادت در صلح و امنیت را از هر مذهب و اعتقادی که انتخاب می‌کنند، دارند.

حمله انتحاری تروریست های داعش به مسجد شیعیان در مرکز قندهار در جنوب افغانستان ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز جمعه (23 مهر ماه) هنگام ادای نماز جمعه ، 33 شهید و 74 مجروح برجای گذاشت که احتمال افزایش شمار شهدا به خاطر وخامت حال مجروحان وجود دارد.

گروه تروریستی داعش حمله به مسجد فاطمیه قندهار واقع در جنوب افغانستان که منجر به شهادت ده‌ها تن از شیعیان شد را برعهده گرفت.

به گفته شاهدان عینی این انفجار در نزدیکی مسجد «فاطمیه» در ناحیه اول شهر قندهار رخ داد که مراسم نماز جمعه در آن هر هفته برگزار می‌شود.

هفته گذشته نیز وقوع انفجار شدید در مراسم نماز جمعه در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان 46 شهید و بیش از 143 زخمی برجای گذاشت که تروریست های داعش مسوولیت آن را برعهده گرفتند.

آمریکا که ۲۰ سال پیش به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی به افغانستان حمله و در طول این مدت، آن کشور را اشغال کرده بود، در نهایت با فرار از این کشور و خروج غیر مسوولانه، افغانستان را به جولانگاه گروه های تروریستی تبدیل کرد.

پربیننده ترین خبرها