حماس با انتشار تصاویر اسرای اسرائیلی، برای آزادی آن‌ها شرط تعیین کرد

حماس با انتشار تصاویر اسرای اسرائیلی، برای آزادی آن‌ها شرط تعیین کرد
شنبه 24 مهر 1400 - 12:16

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصاویر چهار اسیر اسرائیلی نزد مقاومت را منتشر کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

همزمان با انتشار تصاویر چهار اسیر اسرائیلی، یکی از رهبران جنبش حماس برای آزادی این اسرا شرط تعیین کرد.

«خلیل الحیة» از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که اسرای اسرائیلی هرگز روی آزادی را نخواهند دید مگر اینکه اسرای ما آزاد شوند.

وی که رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس است در گفت‌وگو با شبکه الأقصی درباره بد رفتارهای رژیم اشغالگر با اسرا و اعتصا‌کنندگان غذا هشدار داد.

الحیه با اشاره به دهمین سالروز تبادل اسرای موسوم به «وفاء الأحرار» (وفاداری به آزادگان) گفت به اسرای خود تأکید می‌کنیم که ما با شما هستیم و هرگز شما را در مواجهه با رفتارهای رژیم اشغالگر و تجاوزات آن علیه اسرا، تنها نخواهیم گذاشت.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این رهبر حماس درباره نشست‌های قاهره نیز تصریح کرد که در این نشست‌ها موضوعات متعدد از جمله چگونگی توسعه روابط با مسئولان مصر، پرونده محاصره و بازسازی غزه، پرونده اسرا و تجاوزات رژیم صهیونیستی بررسی شد و دیدگاه ما و مسئولان مصری در این پرونده‌ها نزدیک به هم بود.

الحیة درباره آتش‌بس طولانی‌ مدت گفت:«حق ما پایان اشغالگری است و اگر کاهشی (در محاصره) بود مقاومت آن را مدیریت کرده است، آتش‌بس ملزوماتی در مسیر مقاومت فراگیر دارد و هرگز مجانی نخواهد بود».

وی تأکید کرد که اگر رژیم اشغالگر به تعهدات خود پایبند نباشد در آن صورت هر لحظه متشنج شدن وضعیت وجود ندارد.

از سوی دیگر «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش حماس تصاویر چهار اسیر اسرائیلی در نزد مقاومت را در کانال تلگرام خود منتشر کرد.

جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند.

پربیننده ترین خبرها