آغاز تحقیقات ارتش لبنان از عامل تیراندازی به معترضان در "الطیونه"

آغاز تحقیقات ارتش لبنان از عامل تیراندازی به معترضان در
يکشنبه 25 مهر 1400 - 10:58

ارتش لبنان اعلام کرد، تحقیق و بازجویی از یک نظامی مظنون به تیراندازی به سمت معترضان در جریان درگیری‌های روز پنجشنبه در شهر بیروت تحت نظارت دستگاه قضایی ذی‌ربط آغاز شده است.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش رسانه های لبنانی، ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد یک نظامی در حال تیراندازی به سمت معترضان در جریان درگیری‌های روز پنجشنبه (22 مهر ماه) در منطقه «الطیونة» است.

در بیانیه ارتش لبنان همچنین خاطرنشان شده، برای فرماندهی ارتش مهم است که توضیح دهد این نظامی شلیک کننده با نظارت دستگاه قضایی ذی‌ربط تحت تحقیق و بازجویی قرار گرفته است.

اوایل روز پنجشنبه درگیری‌های مسلحانه‌ای که در آن از مسلسل‌های سبک و آر پی جی استفاده شد، در منطقه "الطیونة" رخ داد.

این درگیری در جریان تجمع طرفداران جنبش "حزب الله لبنان" و "جنبش أمل" علیه قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت و در اطراف مقر دادگستری به ویژه منطقه الطیونه صورت گرفت و به دنبال آن ارتش لبنان وارد عمل شده و از دستگیری ۹ تن‌ در ارتباط با درگیری‌هایی که در بیروت پایتخت رخ داد و منجر به کشته شدن ۷ تن و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، قاضی بیطار در ماه ژوئیه ۱۰ مسئول و افسر از جمله دو نماینده از جنبش امل را به دادگاه فراخواند اما برخی از گروه‌های سیاسی لبنان از جمله حزب‌الله با این تصمیم قاضی مخالفت کرده و هدف از آن را سیاسی و نه قضایی عنوان کردند.

پربیننده ترین خبرها