پارلمان عربی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره زندان‌های رژیم صهیونیستی شد

پارلمان عربی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره زندان‌های رژیم صهیونیستی شد
يکشنبه 25 مهر 1400 - 12:18

پارلمان عربی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی برای اطلاع از وضعیت اسرای فلسطینی شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری معا، پارلمان عربی خواستار تشکیل یک کمیته بین المللی حقیقت یاب برای بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی و اطلاع از وضعیت «نقض حقوق زندانیان فلسطینی» به ویژه اعتصاب کنندگان غذا شد.

پارلمان عربی در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه «رژیم اسرائیل از سال ۲۰۱۶ تاکنون، پیکر ۶۸ شهید را به خانواده‌یشان تحویل نداده و ۲۵۴ جسد را نیز در گورهای دسته جمعی دفن کرده» اعلام کرد: تحقیق درباره عدم تحویل اجساد شهدای فلسطینی از سوی ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به عنوان «اقدامی غیرقانونی از لحاظ انسانی و حقوقی و جنایتی که نیاز به پیگیری و مجازات دارد» ضرورت دارد.

در این بیانیه از پارلمان‌های جهان، پارلمان‌های منطقه‌ای، اتحادیه بین پارلمانی، دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان‌های حقوق بشری خواسته شده تا اقدامات فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی انجام دهند.

«عادل العسومی» رئیس پارلمان عربی هم دیروز (شنبه) در سخنانی در مقر اتحادیه عرب در قاهره تصریح کرده بود که پارلمان عربی به تحرکات خود در عرصه بین‌الملل برای حمایت از مسئله فلسطین ادامه می‌دهد و در همین راستا خواستار حمایت دبیرکل سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان از مسئله فلسطین است.

وی همچنین از رئیس اتحادیه بین‌المجالس، روسای پارلمان‌های منطقه‌ای و مدیر کل یونسکو خواست برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در الخلیل تلاش کنند.

پربیننده ترین خبرها