ادامه نبرد اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر

ادامه نبرد اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر
يکشنبه 25 مهر 1400 - 23:13

نبرد اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل برای پنجمین روز متوالی برای مقابله با اقدامات غیرانسانی این رژیم ادامه دارد و فعالیت های مردمی هم در حمایت از این اسرا صورت می گیرد.

العالم کشکول

زندگی اسرا در زندان های رژیم اشغالگر قبل از عملیات تونل آزادی با بعد از این عملیات تفاوت دارد.درست است که رفتارهای وحشیانه زندانبانان صهیونیست و اقدامات سرکوبگرانه آنان بدون توجه به قوانین و مقررات بین المللی همچنان ادامه دارد اما پس از عملیات تونل آزادی جنبش اسیران در داخل زندانهای اسراییل در بدترین وضعیت خود به سر می برد.

مسئولان زندان های رژیم اسراپیل اسرای جنبش جهاد اسلامی را به سلول های انفرادی که حداقل امکانات لازم برای زندگی را ندارد منتقل کرده اند و برخی از مسئولان اسرا هم برای بازجویی به مراکز بازجویی منتقل شدند.

هدف رژیم اشغالگر از این اقدامات گرفتن مفاهیم ملی و انقلابی از جنبش اسیر فلسطینی است.

اسرای فلسطینی تصمیم به اعتصاب غذا با هدف بهبود شرایط زندگی خود و مقابله با اقدامات زندان های رژیم اشغالگر گرفتند و اقدامات غیرقانونی ورفتارهای غیرانسانی و جلوگیری از ملاقات خانواده ها با اسرایشان و سهل انگاری پزشکی باعث شد که اعتصاب غذای اسرا پیامی به خارج و داخل باشد مبنی براینکه اسرا هرگز در برابر زندانبانان تسلیم نخواهند شد و آن ها از خواسته هایشان کوتاه نمی آیند.

اهداف و انگیزه رژیم صهیونیستی از ارتکاب این اقدامات ظالمانه درحق اسرای فلسطینی به ویژه اسرای جهاد اسلامی سرپوش گذاشتن بر قضیه عملیات زندان جلبوع است که طی آن اسرا مقامات رژیم اشغالگر را مایه تمسخر قرار دادند و این رژیم با این اقدامات اکنون به دنبال انتقام جویی درخصوص آن موضوع است. اما هدف مهم تر این رژیم تمایل به عقد قرارداد مبادله اسرا از طریق آزادی برخی از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر درازای آزادی نظامیان اسراپیلی است که به اسارت گروه های مقاومت درغزه درامده اند.

اسرای فلسطینی دراین نبرد تنها نیستند .. جنبش جهاد اسلامی فلسطین با برگزاری تجمع مقابل گذرگاه بیت حانون که تحت سلطه رژیم اشغالگر اسراییل است درباره به خطر انداختن جان اسرا هشدار داده است. همچنین جبهه خلق نیز با برگزاری راهپیمایی به سمت مقر صلیب سرخ موضع این مرکز را که به نقش خود عمل نمی کند محکوم کرد.

جنبش جهاد اسلامی به طور کامل با اسرای اعتصاب کننده اعلام همبستگی کرده است و زیاد النخاله دبیر کل این جنبش گفت : ما آماده جنگ با اسراییل به خاطر اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اسراپیل هستیم ؛ این سخن بدان معناست که بعد از تشدید حملات اسراییل علیه اسرای فلسطینی شرایط برای تشدید خفقان علیه اسراپیل فراهم است.

موضع فلسطینی ها به ویژه جنبش جهاد اسلامی درقبال اعتصاب غذای اسرا دارای بازتاب های مهم بر وضعیت نبرد میان مقاومت و رژیم اشغالگر دارد .. از این رو بهای تعرض رژیم اشغالگر به اسرای فلسطینی را شهرک نشینان صهیونیست می پردازند که امنیت و اقتصادشان به خطر می افتند و اکنون توپ بازی درزمین رژیم اسراییل است تا بار دیگر طعم تلخ شکست در نبرد شمشیر قدس را بچشد.

پربیننده ترین خبرها