جهاد اسلامی: تل‌آویو شروط مقاومت را نپذیرد، اسرائیلی‌های دیگری را به اسارت می گیریم

جهاد اسلامی: تل‌آویو شروط مقاومت را نپذیرد، اسرائیلی‌های دیگری را به اسارت می گیریم
دوشنبه 26 مهر 1400 - 14:50

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داد، مقاومت برای آزاد کردن اسرای خود، ممکن است اسرای بیشتری از رژیم صهیونیستی بگیرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی امروز دوشنبه همه مردم فلسطین را به اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای توقف اقدامات سرکوبگرانه علیه اسرا فراخواند.

البطش در مراسم دهمین سالروز تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین هرگز اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را تنها نخواهد گذاشت، گفت که در صورت مخالفت این رژیم با آزادی اسرای محکوم به حبس ابد و عدم پذیرش شروط مقاومت، اسرائیلی‌های دیگری را به اسارت می‌گیریم تا همه اسرا آزاد شوند.

طبق گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، البطش تصریح کرد که رژیم اشغالگر سعی دارد از همه اسرا در تمامی بازداشتگاه‌ها انتقام بگیرد.

وی افزود که اسرای دیگری از گروه‌های فلسطینی به اعتصاب غذا خواهند پیوست.

این رهبر جهاد اسلامی همه فلسطینیان را به اعمال فشار بر رژیم اشغالگر فراخواند و گفت: «همه خیابان‌های کرانه باختری بایستی به روی شهرک‌نشینان بسته شود تا بدانند که هزاران اسیر در زندان‌ها هستند».

وی گفت: «ما هرگز اسرای خود را تنها نخواهیم گذاشت و هرگز استمرار اقدامات سرکوبگرانه علیه اسرا را نخواهیم پذیرفت».

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

پربیننده ترین خبرها