کنفرانس مطبوعاتی وزیر کشور با همتای ترکیه ای/ از توسعه روابط تهران و آنکارا تا تروریسم، مهاجرت و نقش مخرب رژیم صهیونیستی

کنفرانس مطبوعاتی وزیر کشور با همتای ترکیه ای/ از توسعه روابط تهران و آنکارا تا تروریسم، مهاجرت و نقش مخرب رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 28 مهر 1400 - 20:38

وزیر کشور، روابط ایران و ترکیه را بسیار عمیق توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها در همه زمینه‌ها هستند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

احمد وحیدی وزیر کشور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در محل وزارت کشور گفت: به وزیر کشور دوست و برادر ترکیه و همراهان و مسئولان مختلف امنیتی در این کشور خوش آمد می گویم. مباحث و گفتگوهای خوبی در این نشست مطرح شد.

وزیر کشور با بیان اینکه روابط دو کشور بسیار قوی و عمیق است که برای توسعه این روابط در همه حوزه ها بحث و گفت وگو شد، اظهار کرد: موضوعات مشترک مورد علاقه دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم، مبارزه با جرایم بین‌المللی، مبارزه با قاچاق سلاح، تبادلات مرزی، توسعه فعالیت های مرزی و توسعه همکاری های مشترک در همه زمینه ها از جمله مهاجرت در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر درباره مسائل کلی تری مانند نقش مخرب رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و مشکلات فراوانی که برای ملت های منطقه ایجاد کردند هم بحث شد. همچنین مسائلی که برای افغانستان ایجاد کردند و توطئه هایی که در منطقه دارند هم تبادل نظر شد.

وحیدی عزم دو کشور برای توسعه راهبردی را جزم دانست، گفت: افق هایی از همکاری مشترک در همه حوزه ها را شاهد خواهیم بود که شروع بسیار خوبی برای تعمیق هرچه بیشتر این روابط است.

پربیننده ترین خبرها