سودان؛ تظاهرات گسترده برای پایان دادن به ائتلاف نظامیان و غیرنظامیان

پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 13:17

تجمع سندیکاهای کارگری سودان، شهروندان را به تظاهرات میلیونی برای پایان دادن به ائتلاف بین نظامیان و غیرنظامیان فرا خوانده و خواستار اصلاحات در نهاد نظامی با نظارت غیر نظامیان شدند.

العالم - سودان

سودانی‌ها بنا به دعوت تجمع سندیکاهای کار به منظور اعلام حمایت از تحولات دموکراتیک و پایان دادن به ائتلاف بین نظامیان و غیر نظامیان تظاهرات می کنند. در بیانیه تجمع سندیکاهای کار آمده است که دولت کنونی نماینده انقلاب نیست و کشمکش بین دو طرف صرفا برای تقسیم امتیازات و پستها در جریان است نه تحقق اهداف و آرمان های ملت.

بر اساس بیانیه تجمع، خواسته این تظاهرات این است که قدرت به دست نیروهای انقلابی باشد، نهاد نظامی زیر نظر غیر نظامیان اصلاح شود، پارلمان تشکیل شود و در نهایت گروه های شبه نظامی منحل شده و نظام سابق به طور کامل از بین برود.

این تظاهرات – که پلیس امنیت آن را تأمین خواهد کرد - در حالی برگزار می شود که هواداران ائتلاف آزادی و تغییر و گروه های دیگر برای پنجمین روز پیاپی به تحصن خود در مقابل کاخ ریاست جمهوری ادامه می دهند و خواستار کناره گیری دولت انتقالی و توسعه پایگاه مشارکت در دوره انتقالی و پایبندی به بندهای منشور قانون اساسی و تشکیل دولت شایسته سالار هستند.

همچنین تظاهرات کنندگان در محله های مختلف خرطوم و ام درمان خواستار روی کار آمدن دولت مدنی و کوتاه کردن دست ارتش از قدرت هستند.

گفتنی است در روزهای اخیر تظاهرات‌های هدفمند بنفع نظامیان حاکم بر سودان نیز برگزار شده است؛ نظامیان حاکم برسودان که پشتگرم به سعودی و امارات هستند می‌کوشند تا مسیر انقلاب سودان را بنفع خود عوض کنند.

پربیننده ترین خبرها