پاکستان: هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است

پاکستان: هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است
شنبه 1 آبان 1400 - 09:45

وزیر خارجه پاکستان پس از سفر یک روزه خود به کابل گفت: هنوز هیچ کشوری حاضر نیست دولت جدید افغانستان به رهبری طالبان را به رسمیت بشناسد و اسلام آباد همچون دیگر همپیمانان جهانی‌اش منتظر تصمیم جمعی است.

العالم - جهان اسلام

وزیرخارجه پاکستان پس از سفرش به کابل گفت، هیچ کشوری هنوز برای به رسمیت نشاختن طالبان عجله ندارد و اسلام آباد هم این راه را دنبال می‌کند.

شاه محمود قریشی با اشاره به دیدارش با سران طالبان افزود که اگر طالبان خواهان به رسمیت شناخته شدن در سطح بین المللی و دریافت کمک هستند باید حساسیت بیشتری نسبت به نظرات و ملاحظات بین المللی داشته باشند و آنها را بپذیرد.

وزیر خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: هنوز هیچ کشوری حاضر نیست دولت جدید افغانستان به رهبری طالبان را به رسمیت بشناسد و اسلام آباد همچون دیگر همپیمانان جهانی‌اش منتظر تصمیم جمعی است.

شاه محمود قریشی، گفت: ”در مورد به رسمیت شناختن، هنوز هیچ کشوری در جهان دولت آنها (طالبان) را از جمله پاکستان به رسمیت نشناخته است. بدیهی است که این خواسته و آرزوی آنهاست که به رسمیت شناخته شوند. و در خلال گفت‌وگوهایم با آنها، من به عنوان یک همسایه، به عنوان یک دوست، به عنوان یک خیرخواه، به آنها گفتم که چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند که شانس پذیرش بین المللی آنها را افزایش می‌دهد. ما در این مورد تبادل نظر کرده بودیم.»

اسلام آباد هنوز سیاستش را در برابر همسایه با همان معادله‌ای که اگر وضعیت در افغانستان وخیم شود پاکستان آسیب می‌بیند به پیش می‌برد.

از این رو سران نظامی و دیپلماسی پاکستان یک روز تمام با رهبران دولت تازه افغانستان گفت‌وگو کردند.

موضوعات مرزی، تجارت و ترانزیت، وضعیت مهاجران و دعوت مقامات طالبان به پاکستان از جمله محورهای گفت‌وگوها بود.

وزیر خارجه پاکستان پس از سفر یک روزه به خانه بازگشت، سفری که برای اسلام آباد و کابل حیاتی عنوان شده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها