بایدن انتشار اسناد محرمانه ترور جان اف. کندی را به تعویق انداخت

بایدن انتشار اسناد محرمانه ترور جان اف. کندی را به تعویق انداخت
شنبه 1 آبان 1400 - 13:51

پیش‌تر ترامپ بخشی از اسناد ترور رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را منتشر کرده بود.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد انتشار اسناد محرمانه ترور جان اف. کندی، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را به تعویق می‌اندازد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص در بیانیه‌ای نوشت اسناد باقیمانده تا ۱۵ دسامبر سال آینده (۲۴ آذر ۱۴۰۱) -- حدود ۶۰ سال پس از ترور کندی در دالاس ایالت تگزاس در سال ۱۹۶۳ -- منتشر نخواهد شد.
دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ چندین هزار سند مرتبط با ترور جان اف. کندی را منتشر کرد ولی به دلایل امنیتی از انتشار اسناد باقیمانده سر باز زد.
به گفته بایدن، این تأخیر برای جلوگیری از بروز آسیب به ارتش، فعالیت‌های دفاعی، اطلاعاتی، قانون‌گذاری و تعاملات خارجی ضروری است.
ترور رئیس‌جمهور ۴۶ ساله آمریکا تأثیر شگرفی بر تاریخ معاصر و افکار عمومی آمریکا داشته است. بررسی ۱۰‌ماهه دیوان عالی آمریکا در آن زمان نتیجه‌گیری کرد که لی هاروی اسوالد قاتل کندی است و به تنهایی در این عملیات نقش داشته است. البته یک کمیته کنگره بعدها به این نتیجه رسید که کندی احتمالاً در قالب یک توطئه کشته شده است.
نظرسنجی‌ها در گذر سال‌ها نشان داده که بیشتر مردم آمریکا معتقدند اسوالد این کار را به تنهایی انجام نداده و به همراه افراد دیگری در این توطئه نقش داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها