درگیری در سومالی ۲۰ کشته به جا گذاشت

درگیری در  سومالی ۲۰ کشته به جا گذاشت
يکشنبه 2 آبان 1400 - 07:49

درگیری میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان وابسته به گروه «اهل السنه و الجماعه» در مرکز سومالی دست کم ۲۰ کشته و ۴۰ زخمی به جا گذاشت

العالم - آفریقا

یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود با اعلام این خبر افزود: شهر «جرعیل» در منطقه جلجدود واقع در ایالت غلمدغ روز شنبه شاهد درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و عناصر مسلح گروه اهل السنه و الجماعه بود که از مدت ها پیش در این شهر فعالیت دارد.

منبع یاد شده گفت: درگیری به کشته شدن ۲۰ تن انجامید که بیشترشان از نیروهای دو طرف هستند. در این درگیری بیش از ۴۰ تن از جمله چند شهروند غیرنظامی نیز زخمی شدند.

اهل السنه و الجماعه یک تشکیلات مسلحانه صوفی مسلک است که سال ۲۰۰۸ در صحنه سومالی ظاهر شد و مناطق مرکزی این کشور را به کنترل خود درآورد. این گروه همچنین با جنبش الشباب سومالی در ایالت های مرکزی می جنگد و ضمن حمایت از دولت سومالی در عین حال آن را متهم می کند که گروه مزبور را به حاشیه رانده است.

احمد شری وزیر اطلاع رسانی ایالت غلمدغ به رسانه های محلی گفت که نیروهای دولتی با بیرون راندن عناصر مسلح گروه اهل السنه و الجماعه کنترل خود را بر بخش های زیادی از شهر جرعیل گسترش داده اند.

وی در باره تلفات انسانی نیروهای دولتی نیز گفت که سه سرباز بر اثر این درگیری ها کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

با این حال منابع محلی به آناتولی گفتند که افراد مسلح این گروه همچنان بخش هایی از شهر را در کنترل خود دارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها