اتحادیه اروپا: خواستار آزادی حمدوک هستیم/ با طالبان مذاکره داریم

اتحادیه اروپا: خواستار آزادی حمدوک هستیم/ با طالبان مذاکره داریم
دوشنبه 3 آبان 1400 - 15:54

سخنگوی اتحادیه اروپا طی نشست خبری درباره مسائل مختلفی از جمله اخراج سفیران 10 کشور از ترکیه، کودتا در سودان و وضعیت افغانستان صحبت کرد.

العالم - اروپا

در ادامه ابراز نگرانی مقامات کشورهای مختلف از کودتای نظامی در سودان، اتحادیه اروپا نیز از پیگیری تحولات این کشور خبر داد.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) طی نشست خبری، در این‌باره گفت: «ما تحولات سودان را زیر نظر داریم و خواستار آزادی دستگیرشدگان هستیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سخنگو که نامش مشخص نشده، توضیح داد: «اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را از وضعیت و تحولات سودان و اقدامات ارتش ابراز می‌کند و خواستار آزادی عبدالله حمدوک و سیاستمداران بازداشت شده است».

پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی شدید از گزارش‌ها مبنی بر کودتا در سودان، خواستار بازگشت فرایند انتقال قدرت به مسیر صحیح شد.

این سخنگو در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت آنکارا برای اخراج سفیران آمریکا و ۹ کشور اروپایی، اظهار داشت: «اتحادیه اروپا از نزدیک اطلاعیه ترکیه مبنی بر عنصر نامطلوب اعلام کردن سفیران ۱۰ کشور را دنبال می‌کند».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود که به وزیر خارجه این کشور دستور داده تا سفیران ده کشور را عنصر نامطلوب اعلام کرده و هرچه سریعتر از آنکارا اخراج کند.

سه‌شنبه هفته پیش سفارتخانه‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی کاوالا شدند که به دلیل نقش ادعایی در اعتراضات سال ۲۰۱۳ و تظاهرات‌های بعدی آن، چهار سال است در زندان به سر می‌برد.

بر اساس این گزارش، این مقام اروپایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت افغانستان نیز تصریح کرد: «اتحادیه اروپا در حال مذاکره [با طالبان] درباره نمایندگی دیپلماتیک سطح پایین در افغانستان است، اما نباید این را نشانه‌ای از به رسمیت شناختن طالبان تلقی کرد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها