شهیدی دیگر حاصل شکنجه و اهمال پزشکی در زندان های بحرین + تصاویر

شهیدی دیگر حاصل شکنجه و اهمال پزشکی در زندان های بحرین + تصاویر
دوشنبه 3 آبان 1400 - 16:31

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد "علی قمبر" از جوانان انقلابی بحرین در نتیجه بد رفتاری و اهمال پزشکی عمدی در زندان، ظهر امروز به شهادت رسید.

العالم - بحرین

به گفته ابتسام الصائغ مدافع حقوق بشر بحرینی، شهید علی قمبر به بیش از ۳۷ سال حبس و سلب تابعیت محکوم بود. قمبر در زندان در اثر شکنجه مبتلا به نوعی تومور در صورتش شد که با اهمال و بی توجهی عمدی مسوولان زندان بقیه اجزای بدنش را نیز فرار گرفت و کار را به جایی رسانه که مسوولان زندان از ترس مرگ وی در زندان در جولای ۲۰۱۸ را آزاد نمودند.

شهید

وی پس از طی یک دوره درمانی در انگلستان و سپس سنگاپور به بحرین بازگشت و به گفته سید احمد الوداعی فعال حقوق بشر در لندن به وی گفته شده بود که اگر زودتر و قبل از درگیر شدن رئه به بیماری وی رسیدگی شده بود جای امیدی بود اما اکنون کار از کار گذشته است.

وضعیت علی قمبر با بازگشت به بحرین وخیم تر شد چرا که بیمارستان "ملک حجد" که تنها مرکز مناسب برای درمان وی بود از ارائه خدمات به وی بعلت اینکه زندانی سیاسی بوده است خودداری نمود.

علی قمبر با تحمل ساله درد و رنج ظهر امروز به شهادت رسید تا شاهد دیگری بر ظلم بی حد و حصر آل خلیفه باشد.

گفتنی است جمعیت الوفاق و دیگر جریانهای انقلابی بحرین از مردم خواستند تا در تشییع وی حضور فعال داشته باشند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها