آیا سعودی برای نابودی صلح در لبنان برنامه ریزی می کند؟

آیا سعودی برای نابودی صلح در لبنان برنامه ریزی می کند؟
جمعه 7 آبان 1400 - 14:55

حمله عربستان سعودی به لبنان از طریق فشارهای سیاسی داخلی و اعلام موسسه القرض الحسن وابسته به حزب الله به عنوان نهاد تروریستی به هدف ایجاد بی ثباتی و استمرار بحران در این کشور انجام شده است.

العالم - نظرکده

کارشناسان معتقدند هدف سعودی از حمله به لبنان، حمله به مقاومت و معادله قدرت و نقش بازدارنده آن است.

این هدف، هدفی آمریکایی صهیونیستی سعودی است که همواره مجری اهداف آمریکایی اسرائیلی بوده و به همین دلیل حتی کمک های سعودی به لبنان، برای تحقق منافع آمریکایی صهیونیستی برای تغییر بافت کشور بوده است.

تمام اشخاصی که اخیرا در معرض هجوم واقع شدند، یا شخصیت های حامی مقاومت بودند مانند میشل عون یا اشخاصی که خود بخشی از مقاومت به نمایندگی حزب الله هستند.

آنان خاطر نشان کردند که ریاض به خاطر اینکه آمریکا از آن دور شده نگران است به رغم آنکه آمریکا هرگز این گاو شیرده را رها نمی کند.

سعودی به مردم لبنان دروغ گفت وقتی که اعلام کرد از پرونده لبنان دور شده است، بلکه در واقع از هر اقدامی که به حل بحران لبنان کمک کند، دور شده است.

هدف سعودی تخریب لبنان در جهت تحقق هدف آمریکا در زمینه تغییر بافت اجتماعی و معادلات سیاسی در این کشور از طریق مزدورانش مانند حزب نیروهای لبنانی است.

سعودی می خواهد بحران لبنان ادامه یافته و هر دولتی که در آن به قدرت برسد، نتواند ثبات را به این کشور بازگرداند تا حتی در صورت برگزاری انتخابات، دوستان مقاومت در آن پیروز نشوند به همین دلیل کمک هایش به لبنان را قطع کرده است.

کارشناسان معتقدند سعودی با حزب الله مخالف است به این دلیل که یکی از عوامل شکستش در یمن، کمک حزب الله به انصارالله بود، لذا می کوشد انتقام شکستش در یمن را از حزب الله گرفته و بی آبرویی و زیان های معنوی اش را جبران کند. چرا که برای همه مشخص شده که جنگ یمن یک جنگ بیهوده است به ویژه پس از 8 سال قتل و گرسنه نگه داشتن مردم یمن، از سوی دیگر استعفای دولت لبنان به خاطر حملات سعودی نیز بعید است به این دلیل که هیچ طرفی در لبنان تحمل تبعات آن را ندارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها