سخنگوی وزارت امورخارجه؛

اعمال تحریم های جدید علیه ایران نشان دهنده رفتار کاملاً متناقض کاخ سفید است

اعمال تحریم های جدید علیه ایران نشان دهنده رفتار کاملاً متناقض کاخ سفید است
جمعه 7 آبان 1400 - 22:17

سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی توسط خزانه‌داری آمریکا را محکوم و تاکید کرد:‌ این فشارها و تحریم‌ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافرازش ایجاد نخواهد کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در واکنش به اقدام اخیر خزانه‌داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن آن اظهار داشت: اعمال تحریم‌های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است. دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می‌دهد این پیام را ارسال می‌کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: دولت‌های مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.

خطیب‌زاده اضافه کرد: اینگونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تاکنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است، باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی ‌های جدیدتر در پی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: این فشارها و تحریم‌ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافراز کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت که ایران مسیر توسعه پایدار اقتصادی را با قدرت ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر جمعه تحریم‌هایی را علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد. یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی، محمد ابراهیم زرگر طهرانی چهار فردی هستند که به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.

شرکت «کیمیا پارت سیوان با مسئولیت محدود» و شرکت «اوج پرواز» دو نهادی هستند که به لیست تحریم‌های خزانه داری آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده، افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند در توسعه صنعت پهپادی ایران نقش دارند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مدعی شد که افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند حمایت‌های مهمی از برنامه هواپیماهای بدون سرنشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس انجام داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها