هنیه: تئوری ایجاد نظام منطقه‌ای جدید با حضور اسرائیل شکست خورده است

هنیه: تئوری ایجاد نظام منطقه‌ای جدید با حضور اسرائیل شکست خورده است
شنبه 8 آبان 1400 - 13:00

رهبر حماس گفت، رژیم صهیونیستی در شکننده‌ترین حالت ممکن است و نظریه خلق یک نظام منطقه‌ای جدید که این رژیم بخشی از آن باشد، شکست خورده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس کشورهای عربی و آفریقایی را به لغو توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراخواند.

وی در نشستی مجازی که جنبش «البناء الوطنی» الجزائر در شصت و هفتمین سالروز انقلاب این کشور علیه استعمار فرانسه در اول نوامبر ۱۹۵۴ برگزار کرده بود: عادی‌سازی روابط به ملت، مسأله فلسطین، قدس و مقاومت ما کمکی نمی‌کند. تمام توافق‌هایی که با رژیم صهیونیستی امضا شده نمی‌تواند به این رژیم مشروعیت دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، هنیه ضمن اشاره به نقش مهم مقاومت در «معادله و رویارویی» گفت، تلاش برای دور زدن حقوق فلسطینی‌ها با هدف ایجاد صلح منطقه‌ای و اینکه اول عادی‌سازی روابط باشد و سپس صلح، توهم است.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی علیرغم برتری نظامی و امنیتی، شکننده است و اشغالگر در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد.

هنیه ادامه داد، منطقه در برهه کنونی سه متغیر را پشت سر گذاشته، نبرد «سیف القدس» در می ۲۰۲۱، خرج آمریکا از افغانستان و سوم شکست تئوری ایجاد نظام منطقه‌ای جدید و ائتلافی که رژیم اسرائیل بخش از آن باشد.

وی تأکید کرد، این مقاومت است که امروز معادله می‌سازد و دوره پیروزی ارتش رژیم صهیونیستی به سر آمده است. سیف القدس ثابت کرد که شکست رژیم صهیونیستی ممکن است و تلاش برای تحمیل معادلات بر منطقه موفق نخواهد شد.

سیف‌القدس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی یازده روز طول کشید و مقاومت بیش از چهار هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها