صحنه هایی از مرحله دوم آزادسازی مواضع استراتژیک در استان مأرب یمن+فیلم

شنبه 8 آبان 1400 - 12:47

ستاد اطلاع رسانی جنگی یمن اولین قسمت از ویژه برنامه "میادین الجهاد" را که به مرحله دوم عملیات "ربیع النصر" (بهار پیروزی) پرداخته است، منتشر کرد. در این مرحله از عملیات، مواضع استراتژیک در شهرهای الجوبه و جبل المراد در استان مأرب به طور کامل آزاد شدند.

العالم - یمن

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه گذشته آغاز دومین مرحله از عملیات ربیع النصر را اعلام کرده بود. در این عملیات نیروهای مسلح یمن دو شهر الجوبه و جبل مراد را در استان مأرب آزاد کردند همچنین خسارات سنگینی به مزدوران وارد آمد.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه هم در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام نتایج مرحله اول از عملیات ربیع النصر در استان های شبوه و مأرب – که به آزادسازی بیش از 3200 کیلومتر مربع منجر شد – خاطرنشان کرد که نیروهای یمنی به یاری خدا توانستند شهرهای عسیلان، بیحان و عین را در استان شبوه و شهرهای حریب و بخش هایی از شهرهای جبل مراد و الجوبه در استان مأرب را آزاد کنند و به این ترتیب مجموع اراضی آزادشده در این عملیات به 3200 کیلومتر مربع رسیده است.

وی افزود در مرحله اول از عملیات ربیع النصر جمعا 1840 مزدور کشته یا مجروح یا اسیر شده اند که از آن میان، شمار کشته ها 550 نفر، زخمی ها 1200 نفر و شمار اسیران نیز 90 نفر بوده است. برخی سرکرده های گروه های تروریستی داعش و القاعده هم که در العبدیه مخفی شده بودند، در شمار تلفات این حملات هستند. این گروه ها از حمایت و پشتیبانی ائتلاف متجاوز سعودی و فرماندهان مزدوران در استان مأرب برخوردار بودند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد که در این عملیات حدود 160 خودروی نظامی زرهپوش و نفربر از کار افتاده یا کلا منهدم شدند. همچنین 180 قبضه سلاح منهدم شد. نیروهای یمنی همچنین توانستند 5 انبار اسلحه را هدف قرار داده و 4 هواپیمای شناسایی از جمله سی اچ 4 را سرنگون کنند و ده ها زرهپوش و خودروی نظامی را به غنیمت بگیرند.

یحیی سریع همچنین فاش کرد که یگانهای پهپادی نیروی هوایی و نیروی موشکی هم در اجرای مرحله اول از عملیات شرکت کرده و بیش از 278 پرواز انجام داده اند که از آن میان 161 عملیات علیه مواضع دشمن در اراضی اشغال شده و 117 عملیات در خاک سعودی انجام شده است. نیروی موشکی هم 130 عملیات داده که 95 عملیات در اراضی اشغال شده و 35 عملیات در عمق خاک سعودی صورت گرفته است.

وی افزود به رغم حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی ـ آمریکایی، نیروهای ما همچنان در حال پیشروی هستند. ائتلاف متجاوز بیش از 705 حمله هوایی علیه یمن انجام داده است.

پربیننده ترین خبرها