مخالفت ۱۱ سازمان حقوق بشری با انتخاب یک مقام امنیتی اماراتی برای ریاست اینترپل

مخالفت ۱۱ سازمان حقوق بشری با انتخاب یک مقام امنیتی اماراتی برای ریاست اینترپل
شنبه 8 آبان 1400 - 16:32

یازده سازمان حقوق بشری در بیانیه‌ای از نامزدی یک افسر اماراتی برای ریاست پلیس بین‌الملل (اینترپل) ابراز نگرانی کردند.

العالم - امارات

درپی مطرح شدن نام «احمد الرئیسی» بازپرس وزارت کشور امارات برای ریاست پلیس بین‌الملل (اینترپل) ۱۱ سازمان حقوق بشری در نامه‌ای ازشرکت لابی‌گری « Project Associates» خواستند تا تبلیغات به نفع احمد الرئیسی جهت بر عهده گرفتن این پست را پایان دهد.

به نوشته وبسایت سازمان حقوق بشری «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر» در این نامه آمده است که گروههای حقوق بشری از گزارش‌هایی که این شرکت تبلیغاتی به نفع «احمد الرئیسی» منتشر می‌کند، نگران هستند.

احمد الرئیسی هم اکنون بازپرس وزارت کشور امارات است. نهادی که در معرض انتقادات شدیدی از سوی گروههای حقوق بشری قرار دارد.

امضاکنندگان این نامه همچنین گفتند که از عقد قرارداد میان شرکت تبلیغاتی و لابی‌گری Project Associates وشورای ملی اطلاع‌رسانی امارات در سال ۲۰۱۷ اطلاع دارند و نظر به ثبت موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی نیروهای تحت امر «احمد الرئیسی» و ثبت شکایت‌های متعدد علیه او در دادگاههای فرانسه و انگلیسی به اتهام شکنجه زندانیان، این شرکت تبلیغاتی طبق وظیفه انسانی و وجدانی خود باید به همکاری با امارات و تبلیغ برای احمد الرئیسی دست بردارد.

در ادامه این نامه آمده است که «احمد الرئیسی» نقش بارزی در دستگاههای امنیتی اماراتی در سرکوب و خاموش‌سازی مخالفان و منتقدان دارد و بسیاری از وکلا، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و حقوق بشری تاکنون در معرض شکنجه و بازداشت‌های خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی اماراتی قرار گرفته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها