یونیسف هشدار داد :

یک میلیون کودک افغان در معرض سوءتغذیه قرار دارند

 یک میلیون کودک افغان در معرض سوءتغذیه قرار دارند
شنبه 8 آبان 1400 - 16:38

یک نهاد سازمان ملل متحد با توجه به اتفاقات اخیر و شوک‌های اقتصادی در افغانستان، هشدار داد یک میلیون کودکان افغان در معرض مرگ قرار دارند.

العالم - جهان اسلام - امریکا

سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که افغانستان با شدیدترین بحران‌ انسانی مواجه بوده و نظام بهداشتی این کشور در حال فروپاشی است.

«سلام الجنبی» نماینده یونیسف در افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که افغانستان با سخت ترین بحران‌ها در جهان روبه‌رو است و نیازهای این کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: همزمان با بحران سوء تغذیه و ناامنی غذایی، سیستم درمانی و خدمات اجتماعی در این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: افغانستان در اوایل سال جاری نیز یکی از بدترین بحران‌های انسانی را تجربه کرده و بیش از نیمی از جمعیت این کشور از جمله 10 میلیون کودک نیازمند کمک‌های بشردوستانه بودند.

نماینده یونیسف در افغانستان گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و شوک‌های اقتصادی که این کشور تجربه کرده، خانواده‌های بیشتری در لبه پرتگاه قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید روبرو شوند.

وی تاکید کرد: با افزایش ناامنی غذایی در افغانستان، سوء تغذیه حاد شدید در میان کودکان زیر 5 سال نیز افزایش می‌یابد.

الجنبی هشدار داد که 1 میلیون به دلیل قرار گرفتن در معرض سوء تغذیه شدید در خطر مرگ قرار دارند.

نماینده یونیسف در پایان تصریح کرد که با فرا رسیدن زمستان و خشکسالی و همچنین شیوع بیماری های مانند اسهال و سرخک کودکان بیشتری را تهدید کرده و پیش‌بینی می‌شود که طی ماه‌های آتی به دلیل تشدید خشکسالی، کمبود آب و ادامه آوارگی و تشدید بیماری کرونا زنان و کودکان بیشتری به کمک های انسادوستانه نیاز داشته باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها