تنش میان ریاض و بیروت بالا گرفت/ سفیر عربستان از لبنان رفت

تنش میان ریاض و بیروت بالا گرفت/ سفیر عربستان از لبنان رفت
شنبه 8 آبان 1400 - 16:40

در پی تنش اخیر، سفیر عربستان سعودی در لبنان، بیروت را به مقصد ریاض ترک کرد.

العالم - عربستان - لبنان

«ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان که توسط ریاض فراخوانده شده بود، امروز (شنبه) بیروت را ترک کرد.

وب‌سایت «النشره» گزارش کرد، البخاری صبح امروز از بیروت به ریاض رفته است.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» .

در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

عربستان سعودی و بحرین دیروز سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم امروز ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، 48 ساعت به کاردار سفارت لبنان در کویت فرصت داد این کشور را ترک کند.

وزارت خارجه کویت در بیانیه خود اعلام کرد، این تصمیم را به دلیل ادامه اظهارات منفی علیه سعودی و «عدم اتخاذ اقدامات مناسب جهت جلوگیری از قاچاق به کشورهای عضو شورای همکاری» گرفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها