حزب سوری:

حملات همزمان به سوریه و لبنان، بازتاب عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

حملات همزمان به سوریه و لبنان، بازتاب عادی‌سازی روابط با اسرائیل است
شنبه 8 آبان 1400 - 19:29

حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه تاکید کرد، حملات ریاض به وزیر اطلاع رسانی لبنان، پس از شکست تلاشهای مکرر برای فتنه‌افروزی، ایجاد هرج‌ومرج در لبنان و به زانو درآوردن آن از نظر سیاسی است.

العالم - سوریه

حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه به شدت حملات عربستان سعودی به «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان را محکوم کرد.

قرداحی که اخیرا به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در دولت «نجیب میقاتی» انتخاب شد، هفته گذشته در برنامه تلویزیونی معروف «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرد.

وی گفت که «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این حملات سعودی، در حالی «با همکاری مُشتی از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران صورت می‌گیرد که موضع شجاعانه و انسان‌دوستانه‌ای در قبال جنگ ظالمانه علیه ملت یمن اتخاذ کرده است».

روزنامه الاخبار لبنان ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تجاوز ریاض و تحریک سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه لبنان، «تجاوز آشکاری به حاکمیت، تمامیت ارضی و آزادی فکری لبنان است که به بهانه واهی موضعگیری قرداحی صورت می‌گیرد».

حزب مذکور خاطر نشان کرد، بزرگنمایی برای مجبور کردن وزیر لبنانی به استعفا یا استعفای گروهی کابینه لبنان و باج‌خواهی از ملت این کشور، تنشی است که با بحران اقتصادی و تحریمهای ظالمانه علیه لبنان تکمیل می‌شود.

در این بیانیه آمده است، این اقدام ریاض پس از شکست تلاشهای مکرر برای فتنه‌افروزی، ایجاد هرج‌ومرج در لبنان و به زانو درآوردن آن از نظر سیاسی صورت می‌گیرد.

بر اساس این بیانیه، تجاوزات سعودی علیه لبنان با حملات مداوم رژیم صهیونیستی به دمشق همزمان شده است تا نشان داده شود که چنین اقداماتی، بازتاب علنی و غیر علنی عادی‌سازی روابط با رژیم است.

این حزب ادامه ادامه داد، این روش در برخورد با کشورها و جنبشهایی که همچنان نسبت به جنگ در اراضی فلسطین، موضعگیری اخلاقی دارند، به معنای جانبداری کامل ریاض از محور صهیونیسم و محور چپاولگری بین‌المللی و در راستای اجرای سیاستهای این محور است.

حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه با بیان اینکه هدف قرار دادن گروههای مقاومت توسط ریاض برای دست یافتن به صلح با رژیم صهیونیستی دیگر سودی ندارد، نسبت به حمایت سیاسی از عاملان جنایت اخیر در بیروت و طرفهای حامی اختلافات داخلی در لبنان هشدار داد.

این حزب در پایان از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست که برای مقابله با پروژه صهیونیسم«جبهه عربی» تشکیل دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها