تجهیز بحرین به بالگردهای پیشرفته «واپیر» با هدف همکاری با آمریکا

تجهیز بحرین به بالگردهای پیشرفته «واپیر» با هدف همکاری با آمریکا
شنبه 8 آبان 1400 - 19:37

منابع خبری از تجهیز ارتش بحرین به نوعی بالگرد رزمی پیشرفته آمریکایی با هدف همکاری با نیروهای ایالات متحده در منطقه و تامین امنیت این کشورخبر دادند.

العالم - امریکا - بحرین

پنتاگون اعلام کرده است که ارتش بحرین را به نوعی بالگرد رزمی پیشرفته ساخت شرکت بل تجهیز کرده است.

به نوشته وبگاه «ارو مگزین» شرکت آمریکایی «بل» در راستای توافق وزارت دفاع آمریکا با بحرین، ۱۲ فروند بالگرد از نوع «بل ای‌اچ-۱زد وایپر» به این کشور ارسال شده است. ارسال این بالگردها بر اساس توافق فروش تجهیزات نظامی به کشورهای خارجی در سال ۲۰۱۹ منعقد شده و تا سال ۲۰۲۲ این بالگردها به طور کامل تحویل ارتش بحرین می‌شوند.

یکی از مقام‌های ارشد شرکت بل ارسال این بالگردها به ارتش بحرین را موفقیتی فوق العاده خواند. این بالگرد در ابتدا بر اساس نیازهای نیروی دریایی آمریکا ساخته شد و توانایی یمل انواع مهمات پیشرفته را دارد.

بالگرد بل وایپر برای ارائه پشتیبانی هوایی نزدیک به در هر محیطی استفاده می‌شود و قابلیت ردیابی و درگیری با اهداف را در فواصل مختلف برخوردار است.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «وایپر مزایای قابل توجهی را برای نیروهای بحرین فراهم می‌کندو آنها ناوگان بالگردهای رزمی خود را نقویت می‌کنند. داشتن یک بالگردهای پیشرفته به امنیت بحرین کمک می‌کند و در عین حال قابلیت همکاری با نیروهای آمریکایی را بهبود می‌بخشد.»

نیروی دریایی آمریکا و بحرین در روزهای گذشته نیز تمرینات مشترکی را به عنوان بخشی از تمرینات بین نیروهای آمریکایی و شرکای آنها در خلیج فارس برای ادغام سامانه‌های بدون سرنشین در عملیات دریایی منطقه آغاز کرده‌اند.

«تیم هاوکینز» سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده به خبرگزاری فرانسه گفت: « این تمرین که "افق‌های جدید" نام دارد، بخشی از تلاش‌ها برای کمک به ارتقای آگاهی و توانمندی در زمینه بازدارندگی و مشارکت دریایی است. دو کشتی بدون سرنشین به نام "Mantas T-12" را در نزدیکی دو کشتی نیروی دریایی سلطنتی بحرین در آب می‌گذاریم و این به درک چگونگی استفاده از این کشتی‌ها برای ارتقاء آگاهی در حوزه دریایی کمک خواهد کرد که برای حفظ ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است.»

به گزارش فارس، این اولین بار است که نیروی دریایی آمریکا کشتی‌های بدون سرنشین را با کشتی‌های سرنشین‌دار در آب‌های خاورمیانه ترکیب می‌کند. ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین ماه گذشته اعلام کرد که نیروی جدیدی را برای ادغام پهپادها، کشتی‌های بدون سرنشین و هوش مصنوعی در عملیات خود در خلیج فارس راه اندازی کرده است.

پربیننده ترین خبرها