منشور جدید انجمن حرفه ای سودان برای سرنگونی شورای نظامی

منشور جدید انجمن حرفه ای سودان برای سرنگونی شورای نظامی
يکشنبه 9 آبان 1400 - 10:01

انجمن حرفه ای سودان اعلام کرد که برای رایزنی با نیروهای انقلابی از جمله کمیته های مقاومت، منشور تکمیل انقلاب دسامبر را ارائه خواهد کرد.

العالم-آفریقا

این انجمن در بیانیه خود افزود:" این منشور مرحله جدیدی را براساس تغییرات بنیادی و اقتدار مدنی کامل ایجاد می کند که منجر به سرنگونی شورای نظامی کودتا شده و اعضای آن را بخاطر جنایت هایشان در حق ملت سودان، فورا و عادلانه محاکمه خواهد کرد".

انجمن حرفه ای سودان تاکید کرد که با جنایت کاران هیچ مذاکره ای نخواهد کرد و شریک خونریزی نخواهد شد، بلکه خواهان واگذاری فوری قدرت به حکومت غیر نظامی تمام عیاری است که از اعضای نیروهای انقلابی تشکیل شده باشد، یعنی کسانی که به تغییر بنیادی و اهداف انقلاب دسامبر ایمان دارند".

انجمن حرفه ای سودان بر لزوم پاکسازی دستگاه امنیتی، انحلال شبه نظامیان با ادغام و انفصال و ایجاد یک ارتش ملی حرفه ای با دکترین حمایت از مردم و مرزها و تحت فرمان حکومت غیر نظامی تاکید کرد.

این انجمن افزود:" تظاهرات توده های مردم سودان امروز سی ام اکتبر اتفاقی گذرا نیست، بلکه انقلابی تمام عیار است که راه دسامبر باشکوه را ادامه می دهد".

انجمن حرفه ای سودان اطمینان داد که مردم و نیروهای انقلابی از مقاومت مسالمیت آمیز دست برنخواهند داشت و با ریختن به خیابان ها، اعتصاب سیاسی عمومی و شورش به راه خود ادامه خواهند داد".

این انجمن خواستار شد که همه شرکت های امنیتی و نظامی وابسته به شبه نظامیان، به حکومت غیر نظامی واگذار شده و مداخله نظامیان در سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی پایان یابد و علاوه بر آن، دخالت جهت های منطقه ای و بین المللی متخاصم با مردم و آرمان هایشان در امور کشور و روند سیاسی آن متوقف گردد".

پربیننده ترین خبرها