شیوع موج جدید کرونا در آسیا

شیوع موج جدید کرونا در آسیا
يکشنبه 9 آبان 1400 - 09:52

شیوع مجدد ویروس کرونا در چین که زمانی یکی از الگوهای کنترل کرونا در دنیا به شمار می‌رفت، همچنین افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای آسیایی براساس آخرین گزارش های مراکز بهداشتی، همگی از شیوع موج جدید کرونا در آسیا حکایت دارد.

العالم ـ آسیا

گزارش های منتشر شده حاکی است که اکثر کشورهای آسیایی همچون چین، هند، اندونزی، فیلیپین، مالزی و تایلند با افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو شده‌اند. به دنبال این واقعه شماری از کشورهای آسیایی در صدد برآمده اند برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در این قاره تدابیر متعددی را از جمله قرنطینه، اعمال فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در فضاهای عمومی اعمال کنند.

چین

به گزارش خبرگزاری رویترز، به دنبال شیوع مجدد ویروس کرونا در چین که زمانی یکی از الگوهای کنترل کرونا در دنیا به شمار می‌رفت، این کشور محدودیت‌های جدیدی را اعمال کرده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا در ۱۱ استان چین گزارش شده است. به گفته مقامات بهداشتی در چین، بیم آن می رود با سرد شدن هوا شمار مبتلایان این بیماری در چین روز به افزایش گذارد.

طبق گزارش ها در حال حاضر سویه دلتای ویروس کرونا در چین در حال انتشار است و مقامات چین خواستار اعمال محدودیت سفر به استانهایی شده اند که سویه دلتای کرونا در آنجا گزارش شده است.

بر پایه گزارشها، اکنون محدودیتهای شدیدی برای سفر به پکن از کشورهایی اعمال شده که حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در آنجا گزارش شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت ملی چین یکشنبه دوم آبان ماه سال جاری اعلام کرد که بیش از ۷۵ درصد مردم این کشور به صورت کامل در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

می فنگ گفت که از میان یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون نفر واجد شرایط، یک میلیارد و ۶۸ میلیون نفر تمامی دُزهای لازم را دریافت کرده اند.

به نوشته رویترز، چین به بزرگسالانی که دستکم ۶ ماه از آخرین تزریقشان گذشته باشد، دُز یادآور تزریق می کند. اولویت با کارکنان اورژانس، سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف است. پادتن های ناشی از تزریق واکسن های سینوواک و سینوفارم ظرف چند ماه کاهش می یابند.

هند

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، هند از نظر شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جایگاه دوم پس از آمریکا قرار دارد.

آمارهای منتشر شده از سوی این سازمان نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از ۳۴ میلیون و ۲۰۲ هزار تن در هند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این میزان بیش از ۴۵۵ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «ان دی تی وی»، در ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۱۲ هزار و ۴۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در هند ثبت شده است. هند ۲۹ مهرماه سال جاری اعلام کرد توانسته است با توجه به جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری خود، رکورد تزریق بیش از یک میلیارد دُز واکسن کووید-۱۹ به شهروندان خود را کسب کند.

این کشور درحالی توانست بیش از یک میلیارد دُز واکسن کرونا را به شهروندان خود تزریق کند که دومین موج از شیوع ویروس کرونا در ماه های گذشته جان هزاران نفر را در سراسر این کشور گرفت.

برخی کارشناسان نسبت به پایان نیافتن تهدید شیوع این ویروس در این کشور هشدار می‌دهند، چراکه از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری آن هنوز میلیون ها نفر موفق به دریافت واکسن کووید-۱۹ نشده اند. بنابر آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت هند در ۱۶ اکتبر ، ۳۰ درصد از جمعیت این کشور بطور کامل واکسینه شده و ۷۴ درصد نیز بخش اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.

فیلیپین

بر اساس جدیدترین آمارها دست کم ۳ هزار و ۲۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در فیلیپین گزارش شده است و ۲۱۷ نفر نیز جان خود را در این کشور از دست داده اند.

گزارشهای خبری نشان می دهد در حال حاضر این کشور واکسیناسیون رده سنی نوجوانان ۱۷-۱۲ را آغاز کرده است.

جدیدترین آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن در فیلیپین به کرونا مبتلا شده‌ و بیش از ۴۱ هزار نفر از مبتلایان نیز در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هندی « سی ان ای»، فیلیپین از نظر میزان ابتلا به کرونا در منطقه جنوب شرق آسیا در جایگاه دوم قرار دارد. تا تاریخ ۲۴ اکتبر سال جاری، دست کم ۲۵ میلیون و ۷۰۰ تن از مردم فیلیپین معادل یک سوم از افرادی که واجد شرایط واکسینه شدن هستند، در این کشور واکسینه شدند.

میلیونها نفر در فیلیپین به سبب شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست دادند و اقتصاد این کشور که پیش از شیوع این ویروس مهلک از رشد زیادی برخوردار بود با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.

اندونزی

به گزارش پایگاه خبری اندونزیایی «تمپو» طبق آخرین آمار ۶۱۱ مورد ابتلا به کرونا در اندونزی گزارش شده و دست کم ۵۵ فوت ناشی از ابتلا به این بیماری در این کشور ثبت شده است.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی حاکی است، اندونزی از نظر شمار مبتلایان به کرونا در جایگاه ۱۴ جهان قرار دارد. بر پایه آمارمنتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تن در اندونزی به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «استریت تایمز» بیش از ۳۲ درصد مردم اندونزی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند. گزارشهای خبری نشان می‌دهد، اندونزی در میان کشورهای جنوب شرق آسیا بیشترین آسیب را به سبب شیوع ویروس کرونا متحمل شده است.

این کشور در ماه ژوئیه با بیشترین شمار مبتلایان یعنی ۵۰ هزار مورد ابتلا در روز مواجه شد.

مالزی

به گزارش پایگاه خبری «برناما»، تا کنون بیش از ۲۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تن معادل ۹۴.۷ درصد از جمعیت این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، مالزی از نظر شمار مبتلایان به کرونا در جایگاه بیستم قرار دارد. آمارها حاکی است تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تن در مالزی به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۸ هزار نفر نیز به سبب ابتلا به این بیماری در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «استار»، مقامات وزارت بهداشت مالزی از افزایش شمار مبتلایان در این کشور خبر می دهند و می گویند روز گذشته شمار مبتلایان به ۶ هزار و ۱۴۸ تن رسیده است.

این در حالیست که این رقم پیشتر ۵ هزار و ۷۲۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در مالزی گزارش شده بود.

تایلند

پایگاه خبری «بانکوک تایمز» هم در گزارشی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در تایلند خبر داد. بر اساس جدیدترین آمارها در ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۷ هزار و ۷۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در تایلند گزارش شده است که دست کم ۶۶ تن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «تایگر» گزارش داده که جدیدترین بررسی ها نشان می دهد بیش از ۹۸.۶ درصد از موارد ابتلا به کرونا در تایلند سویه دلتاست و تنها ۰.۸ درصد از مبتلایان به سویه بتای و ۰.۶ درصد به سویه آلفای کرونا مبتلا شده اند.

از زمان شیوع کرونا در تایلند در سال گذشته، دست کم یک میلیون و ۸۵۹ هزار تن در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از یک میلیون و ۸۴۰ هزار تن از آنان بهبود یافته اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، از زمان شیوع ویروس کرونا در تایلند دست کم ۱۸ هزار و ۷۹۹ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها