تجمع دانشجویان در برابر سفارت لبنان در تهران در حمایت از قرداحی+فیلم

يکشنبه 9 آبان 1400 - 15:06

خبرنگار العالم در تهران گزارش داد دانشجویان ایرانی و دانشجویان خارجی مقیم تهران به منظور اعلام همبستگی با ملت و دولت لبنان در مقابل این کشور در تهران تجمع کردند.

العالم - ایران

محمد لاجوردی، خبرنگار العالم گفت که دانشجویان همبستگی خود را با دولت و ملت لبنان در حمایت از ملت یمن در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی اعلام کردند.

یکی از دانشجویان به خبرنگار العالم گفت: امروز تعدادی از دانشجویان و شهروندان ایرانی در برابر سفارت لبنان در تهران تجمع کردند تا همبستگی خود را با ملت و دولت لبنان به خصوص جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی این کشور و مواضع وی درباره تجاوز ائتلاف سعودی به یمن اعلام کنند. ما در اینجا جمع شده ایم تا همبستگی خود را با ارزشهایی چون دفاع از مظلومین یمن و فلسطین اعلام کنیم.

وی در ادامه گفت: آل سعود و متحدان و حامیانش پس از شکست های مکرر در عراق، سوریه و یمن و شکست در برابر محور مقاومت سعی می کنند با راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی و سیاسی بر کشورهای منطقه تأثیر بگذارند... و همانطور که جورج قرداحی گفت بر مواضع خود می می ماند. و اگر هم استعفا دهد چیزی از شأن او کم نمی شود..

خبرنگار العالم گفت این تجمع همچنان ادامه دارد.

روابط عربستان و لبنان در روزهای اخیر پس از آنکه عربستان اعلام کرد سفیر لبنان را اخراج می کند و سفیر خود را از بیروت فرا می خواند، دستخوش تحولات شتابنده ای شده است. به تازگی جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان جنگ با یمن را بیهوده خوانده و خواستار توقف آن شده بود.

پربیننده ترین خبرها