توصیف دقیق قرداحی از حمله به یمن و انتقام عربستان + فیلم

يکشنبه 9 آبان 1400 - 11:30

نصر الدین عامر، سرپرست وزارت اطلاع رسانی یمن گفت اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان کاملا بی طرفانه بوده و حرف تازه ای نیست و همه جهانیان درباره بیهوده بودن این جنگ، اتفاق نظر دارند.

العالم - یمن

عامر با شرکت در برنامه مع الحدث العالم گفت: عربستان ادعا می کند که به دنبال توقف جنگ است و انصار الله را به مانع تراشی در مسیر توقف جنگ متهم می کند؛ پس چرا اینهمه سر و صدا و هیاهو درباره دعوت قرداحی به توقف این جنگ به پا کرده اند.

عامر گفت: رهبران انصار الله با تجلیل از مواضع قرداحی، آن را موضعی شجاعانه می دانند. همه می دانند که عربستان رفتاری مجرمانه و تجاوزکارانه در پیش گرفته و هر گونه اعتراضی را و لو از داخل عربستان خفه می کنند. نمونه آن، خاشقچی بود که با اینکه حامی بن سلمان و نظریه پرداز حمله به یمن بود اما به محض اینکه با بن سلمان اختلاف پیدا کرد، با اره تکه تکه شد.

عامر خاطرنشان کرد که قرداحی حمله به یمن را بیهوده خوانده است اما انصار الله ان را تجاوزی هدفمند در جهت تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی می دانند.

وی تصریح کرد که خشم عربستان از اظهارات قرداحی نتیجه شکست فجیع این کشور در یمن و حاصل بحران داخلی و منطقه ای است که گریبانگیر این کشور شده است. این کشور در همه سطوح در یمن، لبنان و عراق شکست خورده است و رسوایی های آن به خصوص پس از جدا شدن یکی از رهبران ریاض از بدنه قدرت این کشور، هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند.

عامر افزود که عربستان فاجعه شکست در مأرب را پیش رو دارد و سعی می کند این شکست را با قدرتنمایی در مقابل دولت لبنان جبران کند.

وی خاطرنشان کرد که ابعاد این ماجرا بسیار فراتر از این است و انصارالله این هیاهو را تجاوز به لبنان می داند و معتقد است که ریاض می کوشد در این حمله، بحرین و کویت و امارات را با خود همراه کند.

پربیننده ترین خبرها