کمپین حمایت شدید از قرداحی؛ وی برنده یک میلیون نشد بلکه برنده میلیون ها آزاده است!

کمپین حمایت شدید از قرداحی؛ وی برنده یک میلیون نشد بلکه برنده میلیون ها آزاده است!
يکشنبه 9 آبان 1400 - 21:01

دنیا به پا خاست و آرام نگرفت، این اتفاقی است که بعد از اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان افتاد؛ اظهارات قرداحی دراینکه جنگ علیه یمن بیهوده است جنجال زیادی به پا کرد و عربستان را بر آن داشت که کمپین فشارهای حداکثری را علیه لبنان راه اندازی کند.

العالم - داغ های مجازی

فشارهای حداکثری که عربستان سعودی علیه لبنان به راه انداخته است همچنان ادامه دارد و واکنش هایی را در داخل و خارج به دنبال داشته است.

کویت در مسیر ریاض و منامه تصمیم گرفت از کاردار سفارت لبنان بخواهد تا اراضی آن کشور را ترک کند و سفیر خود را در بیروت فرا خواند.

این بحران به طور گسترده در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفت و هزاران توئیت درباره این موضوع منتشر شد و هشتگ «جرج قرداحی» در بسیاری از کشورهای عربی در صدر ترندها قرار گرفت.

فعالان شبکه های اجتماعی نیز مانند قرداحی جنگ علیه یمن را بیهوده توصیف کرده و واکنش سعودی را بسیار مبالغه آمیز و غیرمتناسب خواندند و تاکید کردند که این واکنش نشان دهنده طرح های پشت پرده است، به ویژه اینکه عربستان به اهانت هایی که از سوی آمریکا شده پاسخ نداده ، این درحالیست که برای لبنان قلدری می کند.

فعالان شبکه های اجتماعی از موضع شجاعانه وزیر اطلاع رسانی لبنان تمجید کردند و بر مخالفت خود با برکناری قرداحی یا استعفای وی تاکید کردند.

فعالان شبکه های اجتماعی تصاویری را از بلاکاردهایی که مردم یمن در صنعاء پایتخت این کشور در دست داشتند ، منتشر کردند.

در این بلاکاردها تصاویر قرداحی و نیز هشتگ های « بله جرج ، جنگ یمن بیهوده است » نوشته شده بود و کاربران با این بلاکاردها حمایت خود را از جرج قرداحی و موضع شرافتمندانه وی درقبال سرکوب و ارعاب سعودی اعلام کردند.

گفتنی است؛ جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درگفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که استعفای وی از دولت مطرح نیست. قبل از سخنان قرداحی بشاره الراعی اسقف مسیحیان مارونی لبنان از ریاست جمهوری و دولت لبنان خواسته بود برای اتخاذ «گام مناسب و جدی» به منظور کاستن از شدت بحران وارد عمل شوند.

اعلام این موضع از سوی قرداحی پس از آن بود که «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که از وزیر اطلاع رسانی نخواسته است استعفا دهد.

سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده مخالفت خود را با مطرح شدن طرح استعفای قرداحی اعلام کرده و گفت که وی اشتباهی مرتکب نشده است و تاکید کرد که نباید با هیچ طرفی تعامل تحقیر آمیز صورت گیرد.

«علی حمیه» وزیر مشاغل عمومی و حمل و نقل لبنان در توئیتی نوشت : "حاکمیت ملی و استقلال در تصمیم گیری و کرامت لبنان بر هر چیزی اولویت دارد، هزاران بار به برقراری روابط بین المللی مبتنی بر احترام متقابل بله می گوییم و هزاران بار به خفت و خواری برای وطن و مردم وی که بر اساس احترام به آزادی بیان وعقیده تربیت شده اند، نه می گوییم و دربرابر اقدامات تحریک آمیز با صلابت ایستاده ایم، زیرا زندگی چیزی جز ایستادن با عزت نیست.

پربیننده ترین خبرها