واکنش سفارت کره جنوبی به انتقادها از اهدای ماسک‌های جنجالی

واکنش سفارت کره جنوبی به انتقادها از اهدای ماسک‌های جنجالی
دوشنبه 10 آبان 1400 - 22:48

سفارت کره جنوبی در ایران به انتقادها از اهدای ماسک به بیمارستانی در تهران واکنش نشان داد.

العالم - اسیا - ایران

به دنبال اقدام جنجالی سفارت کره جنوبی در تهران در اهدای 2 هزار ماسک به بیمارستانی در تهران این سفارتخانه در توییتر به انتقادها واکنش نشان داد.

سفارت کره جنوبی در این توییت آورده است: «دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلار، از ایران درمبارزه با کووید حمایت نمود که شامل ۱ میلیون واکسن آسترازنکا، ۱ میلیون ماسک و کیت‌های پی سی آر می‌باشد.»

روز یکشنبه سفارت جمهوری کره (کره جنوبی) در توییتر این سفارتخانه از اهدای ۲ هزار ماسک کی‌اف۹۴ به بیمارستانی در تهران خبر داد.

در این توئیت آمده بود: ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کویید-۱۹، جناب سفیر یون، ۲ هزار عدد ماسک (کی‌اف۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.

گفتنی است، هر بسته یکصد عددی ماسک کی‌اف۹۴ (kf۹۴) بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار وون کره یعنی ۱۰ الی ۱۳ دلار است که ۲ هزار ماسک حدود ۲۰۰ الی ۲۶۰ دلار می‌شود.

به نظر می‌رسد هزینه پذیرایی از سفیر کره جنوبی بیش از این مبلغ شده باشد. این اقدام سفیر کره جنوبی در حالی که هفت میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های سئول بلوکه شده و امکان دسترسی ایران به این دارایی‌ها آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا فراهم نشده، واکنش‌های کاربران در توئیتر را به همراه داشت و امروز نیز یکی از خبرنگاران در نشست هفتگی «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره سؤال کرد.

خطیب‌زاده در این باره گفت: «این را فعلاً در حد طنز نگه می‌داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان دادند با آن‌چه دولت کره در قبال ایران نشان داده، شاید به نوعی نارضایتی دارند و این را در موضوعات مختلف احساس می‌‌کنیم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها