میانجی‌گری امیر قطر برای حل بحران لبنان و عربستان

میانجی‌گری امیر قطر برای حل بحران لبنان و عربستان
سه شنبه 11 آبان 1400 - 10:33

دفتر نخست‌وزیری لبنان از میانجی‌گری امیر قطر برای حل بحران به وجود آمده در روابط بیروت با ریاض و چند کشور حوزه خلیج فارس خبر داد.

العالم - لبنان

دفتر «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای حل بحران به وجود آمده در روابط بین بیروت با ریاض و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس میانجی‌گری خواهد کرد.

دفتر نخست‌وزیری لبنان در حساب توئیتری خود اعلام کرد که میقاتی در حاشیه نشست تغییرات آب و هوایی در اسکاتلند با امیر قطر دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرده است.

بنا بر این گزارش، امیر قطر بزودی «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور را برای بررسی راهکارهای حمایت از لبنان و حل بحران در روابط بیروت و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس به بیروت اعزام می‌کند.

انتشار مصاحبه «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره ضرورت توقف جنگ در یمن باعث به وجود آمدن تنش در روابط ریاض با بیروت شده است.

در پی انتشار این مصاحبه که گفته می‌شود مربوط به پیش از انتصاب قرداحی در منصب وزارت است، عربستان سعودی سفیر خود از بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان خواست تا ریاض را ترک کند. امارات، کویت و بحرین نیز اقدام مشابهی انجام داده و آن را نشانه همبستگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دانسته‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها